zondag 6 juli 2008

Rome: hele bijbel zonder onderbreking voorgelezen

Hilversum (Van onze redactie) 4 juli 2008 - In de basiliek Santa Croce in Rome wordt in oktober in zeven dagen en zes nachten de hele bijbel voorgelezen. Dat gebeurt zonder onderbrekingen of commentaar. Paus Benedictus XVI begint op 5 oktober de declamatie met de eerste woorden van het boek Genesis. Hij doet dat live vanuit het pauselijk paleis.

Joden
Ruim 1200 personen wisselen elkaar van 5 tot en met 12 oktober af bij het voorlezen van de hele Schrift. Onder hen zijn vertegenwoordigers van andere christelijke kerken en christelijke gemeenschappen en joden. De bijbel wordt voorgedragen door mensen van alle leeftijden en sociale achtergrond. Kardinaal-staatssecretaris Tarcisio Bertone sluit de voordracht op 12 oktober af met de laatste woorden van de Apokalyps.

Nederland: vijf etmalen
Voorlezen in het Italiaans gaat wellicht langzamer dan in het Nederlands. In oktober werd de hele bijbel in het Nederlands niet in zesenhalf, maar in vijf etmalen voorgelezen. Daaraan namen vijfhonderd bekende en onbekende Nederlanders deel bij gelegenheid van het verschijnen van de Nieuwe Bijbelvertaling.

Uitzending
Het voorlezen van de hele bijbel in Rome is een initiatief van de Vaticaanse afdeling van de Italiaanse staatsomroep Rai. Het eerste en het laatste uur worden live op Rai Uno, het voornaamste publieke televisiekanaal worden uitgezonden. De hele lezing is te volgen via de zender Rai Educational.

DI DIESKUATER DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Zakarias 9, 9-10
Salmo : Salmo 145, 1-2. 8-11. 13cd-14
Di dos Lektura : Romanonan 8, 9. 11-13
Evangelio : Mateo 11, 25-30


Hamas den historia di humanidat nos tabatin tantu posibilidat di estudio, di investigashon i di analisá misterionan manera na momentu presente. E ser humano a kombèrtí su mes den sernan ku ta rebibá e loke Dios a hasi. Na algun okashon ora mira grandesa di kosnan rekreá nan a sinti gran orguyo intelektual ku ta strob’é di mira simplesa di bida, di kosnan, di mekanismonan simpel ku ta hasi nos felis. Esaki ta paradòks di e ser humano: e ta inventá kos pa biba mihó, pero e no ta logra pa TA felis. Nos sa hopi tokante kosnan ku ta rondoná nos i masha poko tokante nos mes i di e kaminda di felisidat ku nos ta haña den Dios.
Un poeta ruso kontemporáneo a bisa un bia ku bida a bira un lugá imposibel pa biba… I tin algu den esaki ora nos ta lubidá riba Dios i riba loke Dios ta hasi den nos bida di kada dia.
Hesus tabata papia ku e personanan ku tabata desesperá pasobra nan tabata buska Dios i no a hañ'é; nan tabata trata di ta bon, pero ya nan tabata kansá i desesperá di semper buska felisidat i yega na e mesun punto di salida… Pa un hudiu di e époka ei, religion tabata algu manera un katálogo di norma i norma i mas norma, reglanan interminabel ku no tabata yega na kurason di e ser humano. E dios di normanan permanente no ta e Dios ku ta salba.
Dòktòrnan di lei a rechasá siñansanan di Hesus i nan a keda revelá na tur esnan ku a risibié ku simplesa, manera mucha chikí.
Den e evangelio nos ta mira e alabansa ku Hesus ta elevá na e Tata.
Kiko ta nifiká alabá Dios?
Ta rekonosé loke E ta hasi den nos, ta SA ku profundidat ku loke E ta hasi den nos bida ta e mihó remedi pa flakeamentu di nos kurason.
Den e sosiedat aktual asina strukturá i organisá, nos sa di akudí presis na e sitio nesesario dilanti e problemátika adekuá. Falta di evangelisashon di hopi persona ta hasi ku hopi no ta akudí na e Señor ku ta duna e pas interior. Nos tur mester sa di akudí na e Maestro i na e Dòkter di nos bida. Loke ta sosodé ku basta frekuensia, ta ku inkluso e kreyentenan no ta kaba di ta kombensí ku Dios ta aktua den nan bida i den nan akshonnan; ku Dios ta kapas di renobá su kreashon perfekshonando loke nos ku nos pikánan a deformá.
Na komienso di e evangelio aki Hesus ta duna nos klave di e teksto aki: Hesus ta nombra Dios Tata i Señor di shelu i tera .
ABO ta rekonosé Tata komo Señor di bo bida?
Nos komo sernan humano ta dibinisá ku hopi fasilidat personanan, ideologianan nobo, etc. pero ta UN so ta e Señor ku por yena nos kurason.
Ken den nos bida nos a trata manera Dios. ? Ken a hòrta bo kurason?
E motibu pa esun ku ta alabá Dios Tata ta: Dikon a skonde e kosnan aki pa sabionan i esnan ku ta komprondé i a saka nan na kla na esnan simpel ?s. E kosnan ta mensahe di e reino di Dios.
Bo sa di aseptá e mensahe di salbashon ku simplesa?
Un persona por ta un intelektual den kosnan di mundu i, sinembargo, ser un perfekto ignorante, indiferente i kibuká tokante misterionan di Dios.
Dios ta esun ku a revelá su misterionan na esnan ku ta kapas di skuch’é i aksept’é, pa demas hende ta mashá difísil pa nan komprend’é…
Kada bia tin mas tenshon den e ser humano, asta nos ta papia di un desaroyo deshumanisante i di e manera aki nos ta bai pèrdiendo e pas interior. Esun ku ta leu di Dios no por tin pas berdadero den su konsiensia. Esun ku ta rekonosé su mes komo pekadó dilanti di Hesus pa buska su alivio, lo tin pas i pordon. Miéntras tantu nos ta sigui trompeká den bida sin sa na kiko tene nos mes.
Hesus ta primintí nos ku e ta laga nos haña sosiegu.. Abo ta kere esaki?
Manera dòkter i abogado ku ta duna nos resèpt pa kura i aliviá nos di nos karga, asina Hesus ta indiká na nos su instrukshonnan.
E sosiegu ku Señor ta primintí nos no ta pa nos kombertí den haragan, ni hende indiferente; todo lo kontrali, e sosiegu ku E ta duna ta pa nos sigui riba kaminda di Dios.
E yugo ku Mesias ta proponé na nos ta esun di amor, ku ta adaptá na nos posibilidatnan real, ku no ta destruí ni anulá nos sino ku ta hasi nos mas plenamente humano, mas felis. Dios tin pasenshi ku nos, ku nos limitashonnan. Ta komosifuera Dios ta bisa nos: E bida ku Ami ta dunabo ta kuadra perfektamente ku esun di bo, ku loke bo mester, ku loke bo falta pa ta felis…