Promé Lektura : 1 Samuel 16, 6-7, 10-13
Salmo : 23, 1-6
Di dos Lektura : Éfeso 5, 8-14
Evangelio : Huan 9, 1-41
Hinter e historia di e Evangelio tin struktura di un señal, ku kua Hesus ke duna testimonio di e salbashon ku E a bin pa trese. Laga nos analisá aktitut di Hesus i e siegu. Di un banda Hesus ta aserká e siegu, e ta hasi un akshon basta straño (traha lodo i tapa e wowonan ku esaki) i ta pidié p’e bai “baña” den e pisina de Siloé. Nan a duna e echo aki dos interpretashon: San Ireneo ta bisa ku e lodo ku Hesus ta traha ta representá e material ku kua Dios a krea hende, di tal manera ku Hesus lo tabata kreando e hende di nobo, e hende salbá pa medio di su presensia. San Agustín, ta bisa nos ku e awa di Siloé ta e awa di boutismo, ku a introdusí e siegu na e bida nobo di FE. Hesus ta mustra su mes den e dos interpretashonnan aki komo e salbador, ku a bini pa trese plenitut na kreashon.
Di otro banda, tin e siegu, a lo largu di e teksto nos ta mira ku e siegu ta bai avansando den su konfeshon di Dios: ora nan a puntr’é pa promé bia, .... ta ken a kurabo? El a rospondé: “e hòmber ku yama Hesus”. Despues dilanti di e dòktòrnan di lei i e fariseonan, e eks -siegu lo a proklamá: “TA UN PROFETA”. Despues ora el a topa ku Hesus, e siegu lo a referí su mes na Hesus komo: “Señor”. I por último, Hesus ta bolbe riba esena pa puntr’é,” bo ta kere den e Yu di hende? Riba kua e siegu lo a rospondé: “mi ta kere, Señor”. Esta un kaminda di salbashon ku e siegu aki a biba! Loke nos ta biba den añanan di bida, e siegu a eksperimentá den un òf dos dia. E tabata sa di rekonosé no únikamente ku ya e tabata por a mira, sino ku esun ku a permití’é haña su bista tabata su Salbador. E konfeshon aki, pa mas opvio ku e ta parse nos, e no ta, pasobra esnan ku tabata kombibí ku e siegu aki a konfesá eksaktamente lo kontrali: ku Hesus tabata un pekadó.
Hopi bia nos a mira ku dilanti un mesun hecho ta eksistí dos òf mas interpretashon. Tal manera a sosodé ku e siegu i e fariseonan, nos tambe por rekonosé presensia di Dios òf rechas’é. Laga nos pensa riba un krísis ekonómiko familiar, riba un fèrmidat terminal, riba morto di un famia òf riba kualke tragedia personal. Kuantu bia e echonan aki a sirbi pa alehá di mas di un di e presensia i amor di Dios? Nos ta skucha reklamo, rabiamentu, krítika riba e manera di prosedé di Dios i na final kiebro di e relashon di fe. Sinembargo, dilanti e mesun susesonan aki, nos a topa ku personanan ku teniendo un relashon tibio ku Dios, ta pasa na biba un relashon intenso di e presensia di amor di Dios, di konfiansa apsoluto, di un speransa ku asta ta sorprendé nan mes. Esaki tabata loke siegu fo'i su nasementu tabata biba. E tabata biba manera un hende rechasá pa Dios, kondená di ta siegu pa motibu di piká di su mayornan; sinembargo, Hesus ta hasi uso di e kondishon aki pa hal’é trese serka di e amor di Dios, di tal manera ku e gran milager no tabata e sanashon físiko (pasobra ora lus di su wowo a paga e no a bolbe mira mas), sino e relashon di amor den kua e siegu a ser introdusí nunka mas lo a kaba. Esaki ta e salbashon ku Hesus ke ofresé nos. Un salbashon ku ta vense kualke opstákulo, Sea ta fèrmidat físiko òf di kurason, sea ku ta un krísis personal òf familiar; Hesus tei pa brasa nos, stima nos i habri nos wowo pa e lus berdadero , e lus di amor ku por tur kos den esun ku a stima nos promé.
Nos ta den kuaresma, tempu di purifikashon, pero tambe tempu di klaridat i di lus. No ta vense skuridat di piká ku mas skuridat ni ku kurason demotivá. Por vense skuridat di kurason únikamente ku lus. Ta p'esei laga pa e siman aki nos sigui e konseho di San Pablo: “Ban biba antó komo yunan di lus”.
zondag 2 maart 2008
DI KUATER DJADUMINGU DI KUARESMA SIKLO A
Posted by Rutzen Lucas at 2.3.08 0 comments
Aartsbisschop van Mosul ontvoerd voor losgeld: Lijfwachten en chauffeur vermoord.
MOSUL - In Noord-Irak is de Chaldeeuws-katholieke aartsbisschop van Mosul, mgr. Faraj Raho, door gewapende mannen ontvoerd. Dat gebeurde nadat hij net was voorgegaan tijdens een kruisweg. De daders sloegen toe toen de bisschop de kathedraal verliet. Twee lijfwachten en de chauffeur van de bisschop werden gedood. Volgens mgr. Rabban al-Qas, de bisschop van Amadiyah, eisten de ontvoerders al kort daarna losgeld. De bisschop is in handen van zijn ontvoerders, maar wij hebben nog geen enkele informatie over zijn fysieke toestand, aldus laatsgenoemde prelaat. Hij noemde de ontvoering een zware beproeving en vroeg om gebed.
De Chaldeeuwse bisschop Faraj Raho klaagde al meermalen de verslechterende levensomstandigheden van christenen in Irak aan. In december 2004 werd zijn woning al eens het doelwit van een aanslag, maar hijzelf was toen niet aanwezig. In november nog veroordeelde hij tijdens een bezoek aan Rome het onnoemelijke lijden van christenen in Mosul. Volgens de bisschop ging het lot Talrijke kerkgebouwen werden platgebrand, christenen werden vermoord; de gelovigen zijn vrijwel dagelijks slachtoffer van discriminatie en ontvoeringen. In juni 2007 werden in Mosul ook al een Chaldeeuwse priester en drie diakens gedood. Drie jaar geleden werd eveneens de Syrisch-katholieke aartsbisschop Basile Georges Casmoussa ontvoerd in Mosul. Hij werd later wel vrijgelaten.
Posted by Rutzen Lucas at 2.3.08 0 comments