zondag 22 maart 2009

Cordaid-directeur: paus ontmoedigt katholieke aidsbestrijders

Hilversum (Van onze redactie) 22 maart 2009 - Cordaid-directeur René Grotenhuis vindt dat de paus diens uitspraak dat condoomgebruik de aidsproblematiek verergert, moet terugnemen. "Zijn uitspraken zijn ondermijnend voor al die mensen die vanuit katholieke inspiratie bezig zijn met de strijd tegen aids", aldus Grotenhuis vanavond in het RKK-radioprogramma Kruispunt.

Miskenning van feiten
Grotenhuis noemt de uitspraak van de paus een miskenning van de wetenschappelijke feiten. Volgens hem is het wetenschappelijk aangetoond dat de distributie van condooms wel degelijk helpt tegen de verspreiding van het hiv-virus. "Je kunt van alles vinden over condooms, maar dat ze het aidsprobleem verergeren is gewoon niet waar." Benedictus deed zijn uitspraak op 17 maart tijdens een persconferentie aan boord van het vliegtuig onderweg naar Kameroen.

Caritas Internationalis
Cordaid is aangesloten bij Caritas Internationalis, het rooms-katholieke netwerk van hulporganisaties. Als Cordaid-directeur heeft Grotenhuis landen bezocht waar de aidsepidemie het ergste is. Zo zag hij hoe katholieke hulpverleners in de slums van de Zambiaanse hoofdstad Lusaka in de moeilijkste omstandigheden hun werk doen.

Vooroordelen
"Zij weten dat condooms niet de enige oplossing zijn, maar wel een onderdeel van de oplossing. Voor hen is deze uitspraak buitengewoon ontmoedigend. Daarnaast zullen ze de komende maanden weer met tal van vooroordelen worden geconfronteerd: u bent van de kerk, dus zult u wel dit of dat vinden. Ik denk dat het slecht is voor de aidsbestrijding als men denkt dat katholieke zorginstellingen op die manier naar het probleem kijken."

Geen kennis van praktijk
"Het doet mij het meest pijn dat de paus als hoofd van de Katholieke Kerk niet weet wat er in de praktijk gebeurt", zegt Grotenhuis. De paus heeft er 'blijkbaar geen begrip' van wat er gebeurt op het 'grondvlak', zegt Grotenhuis. Hij neemt het Benedictus kwalijk dat hij zich als 'leider van zo'n grote organisatie' onvoldoende laat informeren.

Zelfbeschikking
Volgens Grotenhuis kijken katholieke hulpverleners al lang heel anders naar het aidsprobleem dan het Vaticaan. Voor hen gelden drie dingen, zegt de Cordaid-directeur: context, educatie en zelfbeschikking. "Zij kijken op de eerste plaats naar de context. (..) Aids is niet alleen een seksueel moreel probleem. Het heeft te maken met armoede, met de verhouding man-vrouw, met geweld, met migratie - mannen zijn soms maanden van huis - , met de cultuur van Afrika. Mensen die daar werken weten dat je daar rekening mee moet houden. Ten tweede vinden ze het ongelofelijk belangrijk dat mensen goed voorgelicht worden over alle aspecten van aids, over hoe je jezelf tegen aids kunt beschermen. Hun derde principe is bijna altijd: mensen beslissen zelf. Wij beslissen niet voor hen. Dat geldt voor pastores, voor artsen en verpleegkundigen, voor zusters. Laat de paus dat dan ook niet doen. Laat de paus niet beslissen over mensen."

Niet zo bedoeld
Grotenhuis meent dat de paus er goed aan zou doen te verklaren dat hij het zo niet bedoeld heeft: "A: om daarmee zijn respect voor de wetenschap te tonen; en B: om de mensen aan de basis te bemoedigen en te steunen."

Bron: www.katholieknederland.nl

DI KUATER DJADUMINGU DI KUARESMA SIKLO B

Promé Lektura : 2Krononiko 36, 14-16. 19-23
Salmo : 137, 1-6
Di dos Lektura : Efeso 2, 4-10
Evangelio : Huan 3, 14-21



Ya nos ta riba e di kuater djadumingu di kuaresma, falta únikamente dos siman pa Siman Santu kuminsá i lekturanan di e djadumingu aki ta presentá nos motibu prinsipal di tur e susesonan aki: E amor di Dios pa su pueblo. Manera e promé lektura ta bisa nos, Dios nunka ta bandoná su pueblo, E semper ta kumpli ku su promesa; i san Pablo ta bolbe rekordá esaki: “mizèrikòrdia i amor di Dios ta masha grandi”. Laga nos analisá teksto di e Evangelio.
E evangelio aki ta un parti di e diálogo entre Hesus i Nicodemo. Den e versíkulonan promé ku e evangelio di awe, Hesus ta papia ku Nicodemo di bida eterno, bida nobo di e Spiritu; pero Nicodemo ta kuestioná Hesus “kon esaki por ta?”. E kontesta ku Huan ta pone den boka di Hesus ta impaktante. Ora e ta hasi e komparashon di e Yu di hende ku e kolebra di bròns den desierto ku a sirbi e israelitanan pa salba nan mes di e mordé di e kolebranan, Hesus ta pidiendo ku pa biba e bida nobo di e Spiritu mester kere den esun krusifiká komo berdadero Yu di Dios.

Huan ta pidiendo su komunidat pa nan kontemplá Esun krusifiká i rekonosé den djE e Yu di Dios entregá pa medio di su Tata. Ta krus ta prinsipio di nos salbashon. Den dje Huan ta pidi nos rekonosé e amor ku Dios tabatin pa nos, su mizèrikòrdia i bida ku pa medio di esaki Ela duna nos. Kere asina den e Yu di Dios ta nifiká drenta den relashon ku “e SER krusifiká”. NO ta algu ku ta ku rasonamentu so por komprondé, kere den djE ta nifiká laga su amor afektá nos. Asina ta , esun ku no ta kere, ke men, esun ku no ke tin relashon ku Hesu-Kristu Morto i Resusitá, lo no por biba e bida nobo di e Spiritu.

E oferta di Dios ta un realidat bisto. E a stima nos na mil manera atraves di siglonan, i su manifestashonnan tabata hopi. Dios nunka lo bandoná un yu di djE, nunka E lo laga un hende sin e mantel di su amor, nunka E lo nenga un pordon. Es mas, Dios a stima su pueblo asina tantu ku su mes yu a bini pa proklamá nos su amor i su mizèrikòrdia. Sinembargo, e oferta divino aki tin un limitante, nos fe. Ke men, si nos komo hende no ta akseptá tal amor, si nos no ta dispuesto a biba segun e bida ku Hesus a siña nos, si nos no akseptá pa relashoná nos ku un Krusifikado; tur su amor i su esfuerso pa guia nos na e bida berdadero ta keda opstakulisá.

No sa pakiko hendenan di awendia tin asina tantu miedu pa kere den Dios? Nan tin miedu di pèrdè nan libertat , ora ku e amor di Dios lo hasi nan kompletamente liber; nan tin miedu di pèrdè nan ophetividat , ora ku ta Dios ta fuente di tur Bèrdat; nan tin miedu di komprometé nan mes, ora Dios a duna nan tur loke nan tin. Enfin, nos ta kere ku esun ku ta batisá i no ta disidí di biba su fe, ta pasobra e no a duna su mes kuenta ku Dios lo a salb’é i a yen’é ku su amor. Kere den Hesus ta un relashon di amor i no únikamente algun bèrdat pa memorisá òf algun misterio pa akseptá.

E siman aki ta bale la pena renová nos relashon ku Dios. Trata di hasi un “inventario” di tur e donnan, ku Dios a duna bo: bida, la famia, amor, amistatnan, fe, goso, pas, etc. I analisá bo kontesta, kon bo a kontestá na tur esaki ku Dios a regalá bo? Talbes lo tabata bon pa nos aserka Dios e siman aki pa yama danki i pidié pordon di nos ingratitutnan i di nos faltanan kontra nos rumannan.