zondag 16 maart 2008

DJADUMINGU DI RAMA DEN PASHON DI NOS SEÑOR HESUKRISTU

Promé Lektura : Isaias 50, 4-7
Salmo : Salmo 22:7-8. 16-19. 22-23
Di dos Lektura : Filipensenan 2, 6-11
Evangelio : Mateo 26, 14-27,66



Lo ta bon pa nos kuminsá nos reflekshon ku Palabranan di San Pablo den e di dos lektura: “Ora E la aparesé komo hende, El a humiá su mes i pa obediensia el a aseptá el a aseptá inklusive morto, anto ... morto riba krus.”. E palabranan aki ta laga kla pa nos ku morto di Hesus riba krus no tabata un asesinato sino mas bien un ofrenda, un entrega liber i konsiente ku Hesus tabata ke realisá. E mesun hudiunan a bisa na momentu di e krusifikashon: “El a salba otronan i E no por salba su mes. Si e ta rei di Israel, laga E baha for di krus i nos lo kere den djE”. Ta dikon Kristu no a baha di e Krus? Lo no tabata mihó baha for di e krus i asina kombensé tur hende ku ta E ta Señor, e Rei di Israel? Pero, realmente nan lo a kere den djE? Kuantu señal Hesus a duna nan i ku ningun nan no a kombertí. Kiko lo a dun’é siguransa ku nan lo a kombertí ku esaki? Ta dikon Hesus no a hasié?

Krus no ta nobedat pa Kristu na momentu di enfrent’é ya el a mira esaki delantá ; (tres bia El a atvertí su disípulonan di dje). ¿Pero ta dikon e no a evit’é, dikon e no a desvi’é meskos ku el a hasi frente di otro situashonnan di menasa? Hesus ta aseptá e Krus komo rechaso di su proyekto di e Reino, òf sea komo rechaso di Dios komo un Tata, mizerikordioso, ku ta buska kombershon di e pekador, ku no ta pone ningun hende un banda , di un Dios ku ke bo kurason mas ku bo ritonan, di un Dios ku ta Amor inkondishonal. Ke men, Hesus a proklamá kua tabata e Kaminda bèrdadero, e bèrdat pleno i Bida eterno; pero si no tabata dispuesto na asept’é, E no por a proponé nan un Dios distinto di manera ku nan lo no a mat’é. Hesus ta muri riba Krus komo signo perfekto di ku tur loke el a siña ku su palabra i obranan tabata e Bèrdat i no tabatin otro bèrdat pa kua tabata bal la pena biba. Si mundu tabata ke rechas’é e tabata na su lugá den e mundu aki, pasobra E tabata tal Bèrdat i e Bida rechasá.

Den e sentido aki nos por afirmá ku e señalnan ku a hiba Hesus na Krus ta sigui ta presente awe den nos mundu. ¡Kuantu be nos realidatnan diario ta rechaso kla di e bèrdatnan di Evangelio! Inhustisia, korupshon, mentira, diskriminashon, desigualdat humiyante, gastunan eksesivo di algun hende dilanti miseria di otro, ritonan ku ta hustifiká inhustisia (mi ta bai misa pero mi próhimo no ta importámi), envidia, egoismo, insensibilidat dilanti sufrimentu di e próhimo, tantu omishon, violensha, ets. No tin e menor duda ku Evangelio ta sigui siendo rechasá i Kristu krusifiká, pero kiko ta toka nos komo kristian? Resigná i forma parti di e strukturanan aki ? Esaki no tabata loke Hesus a hasi. Hesus ta siña nos pa no pèrdè speransa, i pa ta KOHERENTE ku nos FE i biba segun bèrdatnan ku nos ta kontra den dje. Esaki hopi bia lo nifiká ser “krusifiká” ku Kristu, pero nos no por duna otro kontesta, nos no por kambia di Dios p'asina mundu “no rechasámi”.

E siman aki, no trata di biba ku sintimentu di luto pasobra Kristu a muri; pasobra nos lo ta siegu i hipókrita ‘si no rekordá ku ya El a resusitá. Sin embargo, loke lo yuda nos hopi ta di warda silensio den reflekshon ku ta yuda nos deskubrí kua ta e aktitutnan pa medio di kua ... ami ta “rechasá” Palabra i obra di Hesukristu. Talbes ta tempu pa saminá konsenshi ku ta bai mas ayá di: “mi a gaña, mi tabatin mal pensamentu i mi a rabia”. Nos aktitut, ku ta mas profundo ku akshon, hopi biaha ta rechasá Kristu den forma mas radikal. Laga nos reflekshoná e siman aki, DEN KI FORMA MORTO DI KRISTU A AFEKTÁMI DI MANERA KU AMI POR REKAPASITÁ i KOMBERTÍ?

Egidius herdenkt de Iraakse aartsbisschop en andere christelijke martelaren

ANTWERPEN - De Sint-Egidiusgemeenschap heeft met droefheid kennis genomen van de gewelddadige dood van aartsbisschop Paulos Faraj Rahho, van de Chaldeeuws-katholieke kerk van Mosul: Dit is meer dan een zoveelste geweldepisode in het geteisterde Irak. Het wordt duidelijk dat er krachten aan het werk zijn die Irak willen zuiveren van zijn christelijke minderheid. Christenen zijn nochtans al van oudsher aanwezig in het Tweestromenland, lang voor er sprake was van de islam. Deze tragische religieus-culturele zuivering vindt plaats temidden van een stuitende onverschilligheid in het Westen. Aldus de Egidius-beweging die oproept tot steun voor de christenen in het Midden-Oosten. Men ondersteunt de oproep van mgr. Ad Van Luyn, bisschop van Rotterdam en voorzitter van de Raad van Europese bisschoppenconferenties (COMECE), aan de landen van de Europese Unie om meer christelijke vluchtelingen uit Irak op te vangen en meer steun te geven aan de christelijke minderheid daar. De Egidius-gemeenschap houdt dinsdag een oecumenische avondwake waar aartsbisschop Paulos Faraj Rahho, net als de vele andere christelijke martelaren van onze tijd, herdacht worden.