zondag 28 september 2008

Benedictus gedenkt 'nederige' Johannes Paulus de Eerste


Hilversum (Van onze redactie) 28 september 2008 - Het is vandaag precies dertig jaar geleden dat de wereld werd opgeschrikt door de dood van Albino Luciani, oftewel paus Johannes Paulus I. Slechts 33 dagen zat hij op de Zetel van Petrus. Vandaag herdacht paus Benedictus XVI hem in zijn Angelustoespraak in Castel Gandolfo.

Humilitas

Benedictus zei dat Johannes Paulus I geheel leefde volgens diens bisschoppelijke wapenspreuk Humilitas ('nederigheid'). "Een woord dat de essentie van het christelijk leven samenvat en verwijst naar de onvervangbare deugd van hen die in de Kerk geroepen zijn tot de dienst van het gezag", aldus de paus vanmiddag. "Nederigheid kan beschouwd worden als zijn geestelijk testament."

Onvergetelijke catechist
"Zijn eenvoud was het voertuig van zijn solide en rijke onderricht, dat hij - dankzij de gave van een uitzonderlijk geheugen en een brede culturele ontwikkeling - opluisterde met veel citaten van kerkelijke en profane schrijvers. Daardoor was hij een onvergetelijke catechist en trad hij in de voetsporen van Sint Pius X, zijn streekgenoot en eerste voorganger die net als hij op de bisschopszetel van Sint Marcus [patriarchaat van Venetië, red.] zat en daarna op die van Sint Petrus."

Mama
Paus Luciani hield slechts vier algemene audiënties tijdens zijn korte pontificaat. "Wij moeten ons klein voelen tegenover God", zei hij bij een van die audiënties. "Ik schaam mij niet om me kind te voelen tegenover mijn mama. Zoals men gelooft in mamma's, zo geloof ik in de Heer."

Kleinen en verschoppelingen
Benedictus: "Deze woorden tonen de diepte van zijn geloof. Terwijl we God ervoor danken dat Hij hem aan de Kerk en de wereld geschonken heeft, nemen we dan ook een voorbeeld aan hem. Laten we ons erop toeleggen hem na te volgen in zijn nederigheid, die hem in staat stelde tot allen te spreken, in het bijzonder de kleinen en de verschoppelingen. Roepen we daarbij de hulp in van de Allerheiligste Maria, de nederige Dienstmaagd des Heren."

Bron: http://www.katholieknederland.nl/


Mgr. De Korte: kredietcrisis heeft grote pastorale gevolgen

Hilversum (Van onze redactie) 28 september 2008 - De financiële en economische crisis in de Verenigde Staten heeft naast macro- en micro-economische effecten ook pastorale gevolgen. Dat zegt bisschop De Korte, in de Nederlandse bisschoppenconferentie referent voor Kerk en Samenleving, vanavond in het RKK-radioprogramma Kruispunt.

Echtscheidingen
"Als je gaat kijken wat de crisis voor heel veel Amerikaanse huishoudens betekent, dan zie je dat de financiële problemen ook pastoraal gezien veel betekenen. Je ziet heel veel mensen aan de grond komen, er ontstaan allerlei problemen in families en er is mogelijkerwijs echtscheiding aan verbonden", aldus De Korte.

Kapitalisme
De crisis is volgens mgr. De Korte een gevolg van kapitalistische uitwassen. "De Kerk heeft altijd al een gereserveerde houding tegenover het kapitalisme gehad. Al moet je wel de verschillende varianten onderscheiden." De Korte wijst op de verschillen tussen het 19e-eeuwse kapitalisme, waartegen paus Leo XIII zich verzette, en het hedendaags kapitalisme. Ook ziet hij grote verschillen tussen Amerika en Europa. "In Europa heb je meer controlerende instanties."

Hebzucht indammen
De Kerk, zegt de bisschop, heeft op zich niets tegen de markteconomie, "maar de hebzucht van de mensen moet wel worden ingedamd door een stevige overheid en een stevig maatschappelijk middenveld". "Het gaat erom dat de balans tussen het eigenbelang en het gemeenschappelijk belang - De Kerk spreekt van bonum commune - goed in acht genomen wordt." De Korte wijst er 'dankbaar' op dat de Amerikaanse bisschoppenconferentie al jarenlang de negatieve kenmerken van het dollarkapitalisme aan de kaak stelt.

Hulp van katholieke economen
De kans bestaat dat de Amerikaanse crisis ook overwaait naar Europa. Om als Nederlandse bisschoppen dit scenario het hoofd te bieden, roept de Korte de hulp in van katholieke economen. "Zij moeten ons als bisschoppen helpen om zicht te krijgen op wat er aan de hand is." De Kerk zal volgens De Korte vooral een morele taak moeten vervullen hebben door bijvoorbeeld ondernemers steeds het bonum commune voor ogen te houden.

Beleggingen bisdommen
De Kerk zelf zal ook door de crisis worden getroffen. De bisdommen hebben immers omwille van 'continuïteit' hun geld belegd. "Het raakt ons allemaal. Dat betekent dat we opnieuw als christenen moeten nadenken van hoe we beleggen, waarin we beleggen en wat volgens het katholiek sociaal denken wel door de beugel kan en wat niet."

Bron: www.katholieknederland.nl

DI BINTISEIS DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Ezequiel 18, 25-28
Salmo : Salmo 25, 4-9
Di dos Lektura : Filipi 2, 1-11
Evangelio : Mateo 21, 28-32


Konteksto di e pasashi aki ta basta iluminante pa komprondé mihó e intenshon di Hesus ora e ta kont’é. Hesus ta den Herusalèm i Pasku tabata aserkando; E sa ku momentu a yega pa papia kla ku e doktornan di lei i fariseonan mas rebelde ku tabatin na Herusalèm. Promé ku e pasashi aki, ya Hesus a “limpia” Tèmpel di komersiantenan ku tabata praktiká inhustisia relashoná ku e ideologia i a kuestioná lidernan religioso tokante nan rechaso di Huan Boutista. Durante siguiente tres djadumingu nos lo lesa pasashinan ku kontenido mashá konkreto: saserdote-, doktornan di lei i fariseonan ku a faya ku kumplimentu i tabata rechasando “boluntat di Dios”. E djadumingu aki nos ta skucha e promé manera ku nan a rechasá e boluntat divino aki: nan inkoherensia entre nan palabra i obranan.

Ya Hesus a papia a yega di papia riba e tema aki den otro ambiente, por ehèmpel ora e ta bisa: “No tur hende ku ta yamami Señor, Señor lo drenta Reino di Shelu”; òf ora e ta bisa: “E pueblo aki ta honra mi ku boka pero no ku kurason”, òf ora e ta papia di e fariseonan bisando: “hasi loke nan ta bisa, pero no imitá nan akshonnan.”; ora e ta papia di e kas konstruí riba santu, òf e simia ku no a saka rais. Enfin, no ta e promé biaha ku Hesus ta papia di e nesesidat pa tin koherensia entre palabra i akshon. Pero sí ta promé bia ku den forma direkto Hesus ta kompará saserdotenan, doktornan di lei i fariseonan ku e kobradónan di impuesto i prostitutanan. Esta un kurashi di parti di Hesus! Tabata konsiderá e kobradónan di impuesto komo traidor di patria pasobra nan tabata traha pa e imperio Romano i e prostitutanan tabata kondená na morto si a denunsiá nan públikamente.

¿Dikon Hesus ta tribi hasi e komparashon aki? Hesus ta hasié pasobra E tin e realidat di reino masha kla: esnan ku ta pertenesé na e Reino ta esnan ku ta “HASI” boluntat di Dios. Ke men, no ta sufisiente pa ta di akuerdo ku Dios, no ta basta ku skucha su palabra òf pa ta serka di su presensia (den Tèmpel), mester SIGUI su pasonan, mester laga mira ku e BOLUNTAT ta influenshá pa medio di su palabra i su presensia. Laga nos kòrda e palabranan di Hesus: “dichoso esnan ku ta skucha palabra di Dios i ta poné den práktika”.


Kuantu biaha nos ta bisa ku boka, “mi ta kere den Dios” i den realidat nos akshonnan ta parse ku nos ta kere mas den plaka, fama, plaser o den poder? Por ta ku nos si ta kere den Hesus, inklusive si nos ta bai misa, i nos ta trata na kumpli ku e mandamentunan. Sinembargo, ora Dios pidi pa nos rekonosé i stim’é den realidatnan kontrali, nos ta nenga di hasié. Rekonosé presensia di Hesus den su Palabra, den misa, den sakramentunan, den kosnan bon ku ta sosodé ku nos, ta loke ku nos por hasi ku fasilidat. Sin embargo, rekonosé nan ora nos tin ku pordoná, ora ku tin mester di nos pasenshi, di nos mizèrikòrdia òf simplemente di nos komprenshon… esei sí ta parse nos algu mas ku imposibel.
E fariseonan si tabata por rekonosé Dios den tèmpel, i einan nan tabata bisa “SI” na Dios, pero ora Dios a pidi nan rekonos’é den Hesus, den esnan pober i den esnan malu … e ora ei nan no tabata ke rekonos’é.

Awe Hesus ta yama nos na un saminamentu di konsenshi riba nos forma di bida, riba rektitut di nos akshon ora nos bisa ku nos ta kere den Dios tata, den su Yu Hesukristu i den e Spiritu Santifikadó.
Ya Hesus a bisa nos djadumingu pasá ku no ta importá kuantu nos tarda pa kontestá, pero ku nos mester a pone nos kla pa traha den e kunuku di wendreif di su Tata si nos ke gosa di e Reino. Awe E ta laga bon kla pa nos ku no ta importá loke nos tabata kana hasi den tempu anterior, no tin piká, no tin situashon ku lo por alehá nos kompletamente di Dios; si tin arepentimentu, si tin kombershon di kurason, Dios ta risibí nos ku goso den su Reino.

Realisá e propósito ku bo a pone un banda pa tempu largu i ku bo sa ku ta importante; talbes un palabra di pordon; rekonsiliá ku un ser kerí; yuda un e persona ku a ku tin nesesidat ; òf talbes dediká un momento di dia na orashon pa rekonsiliá ku Dios si ta konsiderá esaki nesesario.