zaterdag 6 juni 2009

SANTÍSIMA TRINIDAT

Promé Lektura : Deuterenomio 4, 32-34. 39-40
Salmo : Salmo 33, 4-6. 9. 18-20. 22
Di dos Lektura : Romanonan 8, 14-17
Evangelio : Mateo 28, 16-20


Djadumingu pasá, nos a mira presensia di Spiritu den nos Iglesia i den nos bida; e djadumingu aki ta toka na nos pa profundisá den e misterio di Dios.
Den Beibel no ningun kaminda ta aparesé e palabra "Trinidat", pero sí loke e ta nifiká: Dios ta solamente UN: E ta Tata, Yu i Spiritu Santu. Ku e terminologia aki di "Trinidat" no ta ekspresá un mas di e atributonan di Dios, sino e konstitushon mes di su esensia.
Tampoko e doktrina aki ta aparesé den ningun di e otro religionnan monoteista. Ni den hudaismo ni den Islam nos ta mira e menor señal di tal kos. Doktrina di Santísima Trinidat ta eksklusivo di kristianismo.
No tin nodi di bisa ku a purba splika ku tantu pa komprondé su filosofia komo e teologia tin basta difikultat. Ser humano ta purba splika e misterio, pero profundidat di Dios ta ekstensivo pa nos kapasidat terenal limitá. Inkluso nos falta palabra pa por deskribí ku eksaktitut misterio asina grandioso.

Kon Dios por ta un den tres? Kon tres por ta unu?
Kristianismo por duna impreshon pa esun alehá di ta un fe kompliká, yen di splikashon mitar spliká, di misterio ku nan profundidat ainda ta riba kaminda di bida ta poko ménos ku inaksesibel. Por ta ku algu di esaki ta bèrdat. San Pablo mes a bisa nos ku "awor nos ta mira Dios manera den un spil, pero despues lo mir’é kara kara". Pues no ta straña nos anto dos reakshon masha humano ku nan a duna den e último episodio di e evangelio di san Mateo.
E evangelio ta bisa ku e disipelnan a reakshoná na dos manera:

• "nan ta ador’é”.- Deskubrí grandesa di Dios semper ta produsí adorashon. Mi ta kòrda ku den mi añanan di hubentut kon despues di algun ehersisio spiritual intenso nos komo mucha tabata sali yená di Dios, di atmirashon, amor i rèspèt pa nos kreadó. Algu asina nos promé rumannan di fe a sinti.
Pero no tur kos ta grandesa i bunitesa. E evangelio den kasi mes liña ta hiba nos bèk na realismo bisando:

• "pero algun a duda".- Inkluso entre esnan ku ta adorá por tin esnan ku ta duda. Debilidat i duda no ta nifiká ku fe no ta sinsero. Duda ta ripití su mes konstantemente den siguidónan di Hesus:"Lo ta awor E ta bai proklamá su reino?" "Abo ta esun ku mester bini...?" i asina kantidat sin fin di duda na kua kada un di nos tin ku duna su kontesta; su kontesta propio i personal.
Pa medio di e teksto nos por komprobá ku e disipelnan no tabata inkliná na kere ni pa pasa den desapunto, sino ku promé nan tabata ke tin prueba sigur di e bèrdat, pa despues nan pega na dje di hinter nan kurason. " Nan duda —San Jerónimo ta bisa— ta oumentá nos fe".
Nos komo hende den nos eksistensia terenal ta move entre dos parameter: adorashon i duda. Tin duda no ta malu; loke ta malu ta ora no ta haña kontesta ku Dios ta duna nos riba kada un di nan.
Den fondo Trinidat ta ni mas ni ménos ku entrega total, pleno i profundo di Dios. Deskubrí e Tata, e Yu i Spiritu santu aktuando den bo bida, ta e aventura spiritual mas grandi ku un ser humano por eksperensiá riba hinter kaminda di su eksistensia.
Laga DIOS yena e ser ku nos ta , ta e mihó manera di siguiÉ. Den e tarea aki Hesus ta laga pa nos e enkargo di batisá i proklamá Trinidat. Dikon Hesus ta bisa ku tin ku batisá den nòmber di Tata i di Yu i di Spiritu Santu?, pasobra E sa perfektamente ku den nan tin e mesun núkleo di Dios. Deskubrí esaki den nos bida di kreyente ta di laga ku sea Dios mes kende ta guia nos.
Tata ta Dios pa nos. Yu, Dios ku nos. Spiritu santu ta Dios den nos.