maandag 20 oktober 2008

'Gaat u heen in vrede, maar leun niet achterover'

Hilversum (Van onze redactie) 20 oktober 2008 - Er komen drie nieuwe alternatieven voor de slotwoorden van de eucharistieviering in de Latijnse ritus. Naast het aloude Ite Missa Est kan de priester binnenkort kiezen uit drie andere wegzendingen met een meer missionair karakter.

Heen in vrede

Van oudsher luidt de rituele dialoog waarmee de eucharistieviering wordt afgesloten: Ite Missa est. Dit ‘ga weg, de mis is afgelopen’ wordt in de Nederlandse editie van het Romeins missaal vertaald met: ‘Gaat u allen heen in vrede’. De gelovigen antwoorden daarop: Deo gratias, ‘Wij danken God’.

Drukpers
Paus Benedictus XVI heeft drie alternatieve teksten voor de wegzending goedgekeurd. Die staan in de nieuwe editie van de editio typica van het Romeins Missaal die vorige week van de drukpers rolde. Kardinaal Francis Arinze, prefect van de Congregatie voor de Goddelijke Eredienst, heeft dat meegedeeld aan de deelnemers aan de bisschoppensynode in het Vaticaan.

Missionaire opdracht
Om de nieuwe formuleringen was gevraagd door de deelnemers aan de vorige bisschoppensynode. Die had in 2005 de eucharistie als onderwerp. De nieuwe slotteksten zouden de missionaire opdracht van de gelovigen beter tot uitdrukking moeten brengen. De congregatie ontving 72 suggesties voor alternatieve teksten. Het dicasterie selecteerde negen voorstellen, waaruit de paus er drie koos.

De alternatieven zijn:
Ite ad Evangelium Domini nuntiandum ('Gaat heen en verkondigt het evangelie van de Heer')

Ite in pace, glorificando vita vestra Dominum ('Gaat in vrede, de Heer eer brengend met uw leven')

Ite in pace ('Gaat in vrede')

Weg van Christus
De tot op heden in Nederland en veel andere spraakgebieden gehanteerde vertaling van Ite Missa Est, ‘Gaat u allen heen in vrede’, zou volgens de gangbare interpretatie ook geenszins een uitnodiging tot louter weggaan zijn, maar om voort te gaan op de weg van Jezus Christus. De nieuwe slotteksten benadrukken in de tekst duidelijker dat de gelovige door het ontvangen van de eucharistie deelgenoot wordt aan de schatten van het goddelijk leven. Die genade moet voor de gelovigen aansporing zijn om vooruit te gaan op de weg van de volmaakte liefde.

Bron: www.katholieknederland.nl

zondag 19 oktober 2008

Harde kritiek episcopaat Venezuela op Chavez

Hilversum (RadVat/KNA/DPA) 19 oktober 2008 - De bisschoppen van Venezuela hebben onlangs keiharde kritiek geleverd op president Hugo Chavez en zijn regering. In een slotverklaring na een buitengewone assemblee van de Venezolaanse bisschoppenconferentie vegen ze de vloer aan met het regeringsbeleid. Vooral de toenemende staatscontrole op het burgerlijk leven is de bisschoppen een doorn in het oog.

Teveel macht
De linkspopulistische regering-Chavez heeft teveel macht, vinden de bisschoppen. Zij bekritiseren vooral de nieuwe maatregelen betreffende de openbare orde, waardoor de burgerrechten in Venezuela volgens hen worden uitgehold. De bisschoppen herinneren eraan dat het parlement het wetsvoorstel voor deze maatregelen in meerderheid reeds heeft afgewezen.

Criminaliteit
De kerkherders achten Chavez verantwoordelijk voor de heersende maatschappelijke onrust. Zij maken zich grote zorgen over de snel toenemende criminaliteit, die een klimaat van onveiligheid geschapen heeft. Zowel het aantal moorden, ontvoeringen en roofovervallen zijn de laatste jaren fors gestegen, aldus de verklaring.

Pluralisme

De bisschoppen hopen dat de verkiezingen op 23 november de politieke toestand in het land structureel zullen veranderen. Wat volgens de Kerk hoognodig is zijn decentralisatie, pluralisme, verzoening en civiele vrede.


Bron: www.katholieknederland.nl

zaterdag 18 oktober 2008

DJADUMINGU MUNDIAL DI MISHONNAN

Promé Lektura : Isaias 2, 1-5
Salmo : Salmo 19, 1-4a
Di dos Lektura : Echonan 1, 3-8
Evangelio : Mateo 28, 16-20



E Evangelio aki ta marka fin di e Evangelio segun Mateo i kuminsamentu di bida di e Iglesia di Kristu. Maske ku semper ta indiká dia di Pentekòster komo prinsipio di Iglesia, nos no por laga e señal aki ku Kristu a hasi na su disipelnan pasa sin dun’é atenshon nesesario, pasobra e ta representá un di e pilánan mas importante riba kua Iglesia ta sostené su mes: e mandato misionero. Laga nos analisá esaki ku atenshon. E lugá kaminda e ta tuma lugá ta algu masha signifikativo, Galilea. Pa Mateo tabata masha importante kumplimentu di e Skrituranan hudiu, pero awor e ta pone Herusalèm un banda i ta señalá Galilea, tera di Hesus, komo e lugá for di kua mester kuminsá e gran tarea aki di siguidónan di Hesus. For di aki nos por persibí universalidat di e mensahe di Hesus, i su apertura na otro pueblo- i kultura.
Unabes rekonosí, Hesus ta rekomendá e mishon di mas grandi ku Iglesia hamas a risibí: hiba e testimonio ku Hesus a risibí di e amor di Dios Tata, e serkania di Dios Yu i e forsa di Dios Spiritu Santu. Ku otro palabra Hesus a pidi su disipelnan pa nan hasi presente e Reino di Dios, i e forma pa introdusí e Reino aki lo tabata pa medio di boutismo. Boutismo tabata un práktika ku ya algu hudiu a bini ta realisá i ku lo tabata ke nifiká kambio di bida, kombershon; pero Hesus ta añadí na e nifikashon aki introdukshon na bida di Dios, ke men kuminsamentu den bida di e Spiritu.
E mensahe aki no mester ser hibá únikamente pa e pueblo hudiu, sino pa tur nashon. Asina, Hesus ta revelá su mes komo salbadó universal di hinter humanidat. E simia ku a sembrá den e Pueblo Israelita lo mester a duna fruta i kombertí su mes den salbashon pa hinter komunidat den Kristu Hesus. I pa kumpli ku e mishon kolosal aki, Hesus ta hasi un promesa ku el a kumpli kuné na hopi manera.: “Lo mi ta ku boso t’e na fin di mundu”. Di mil manera nos a mira Hesus aktua den e dos mil añanan aki di evangelisashon. Den e mandamentu di Spiritu santu, den su presensia kada bia ku ta lesa Evangelio, pa medio di e sakramentunan, kaminda ta aktualisá su presensia salbador. Asina, Hesus no laga nos keda so, sino ku E ta sigui kompañá nos pa kumpli ku e mishon aki di kua Iglesia ta konsistí: duna testimonio di Hesukristu i establesé su Reino rònt riba tera.

Awe nos ta selebrá Djadumingu Mundial di Mishon, i Palabra di Dios ta invitá nos pa reflekshoná riba e tarea asina importante aki pa hinter Iglesia. Di tal importansha, ku si nos no kumpli ku e tarea aki di evangelisashon aki nos no ta Iglesia. Ningun hende por risibí Hesus i no duna testimonio di e amor risibí pa medio di dje, di e salbashon ku den forma gratuito E a buska pa nos.
Tal manera San Pablo ta bisa, "ai di mi, si mi lo no evangelisá".
Awor nos mester hiba e evangelisashon aki sin perwisio t’e na e delaster skina di Tera. Nos por kuminsá ku nos “mundu” chikí ku ta rondoná nos. Kon mi ta dunando testimonio di Hesus den mi kas, ku mi amigunan, na mi trabou? O mi no ta sinti mi mes inkómodo partisipando den otro kosnan ménos bon ku ta biba den mundu rondó di mi ? Pió ainda, ta penami duna testimonio di e amor i di e balornan ku Hesus a siña mi! Laga nos NO lubidá ku e mandato aki di evangelisá no ta un opshon, ta algu ku ta konstituí nos komo kristian, siguidónan di Kristu.

Laga nos resa e djadumingu aki pa vokashonnan misionero, laga nos yuda ku loke nos por pa sostené nan i hasi un saminashon di konsenshi riba nos propio vokashon misionero.

donderdag 16 oktober 2008

Priester stak Johannes Paulus II met bajonet

Hilversum (Van onze redactie) 16 oktober 2008 - Een Spaanse priester heeft paus Johannes Paulus II in 1982 in het Portugese Fatima met een bajonet licht verwond. Dat onthult de voormalige secretaris van Karol Wojtyła, kardinaal Stanisław Dziwisz, in de documentaire Testimony die vanavond in het Vaticaan in première gaat.

Vermoorden
Het was al bekend dat priester Juan Maria Fernández Krohn de paus had getracht te vermoorden tijdens diens bezoek aan het Portugese Mariabedevaartsoord Fatima. Daarvoor werd hij in 1983 tot zeven jaar cel veroordeeld. Maar dat hij er in was geslaagd de Heilige Vader daadwerkelijk te raken was nooit officieel meegedeeld. In de uitgebreide levensbeschrijving van de Poolse paus op de site van het Vaticaan, wordt geen gewag gemaakt van het incident.

Aanslag
Johannes Paulus II bezocht op 12 mei 1982 Fatima om de Moeder Gods te bedanken dat hij de een jaar eerder gepleegde aanslag op zijn leven had overleefd. De Turk Ali Agca had de paus op 13 mei 1981 op het Sint-Pietersplein neergeschoten. Wojtyła raakte daarbij zwaargewond. Hij was ervan overtuigd dat zijn herstel te danken was aan de voorspraak van Maria. In Fatima slaagde de extremistische priester Fernández Krohn erin dicht bij de paus te komen met een bajonet met een lemmet van 37 centimeter. Hij werd door de politie overmeesterd.

Bloed
“Nu kan ik onthullen dat de Heilige Vader gewond raakte”, zegt kardinaal Dziwisz in de documentaire van de Poolse regisseur Paweł Pitera. “Ik herinner me dat er bloed was toen we terugkeerden in de kamer.” Kerkelijke en wereldlijke autoriteiten hadden tot op heden nauwelijks bijzonderheden verstrekt over het incident. Al in 1982 ging het gerucht dat de priester erin was geslaagd de paus te verwonden.

Tegen het concilie
Juan Fernández Krohn viel JPII aan met de woorden: “Weg met Vaticanum II, weg met de paus, weg met het communisme!” Tijdens zijn proces verklaarde de priester tegen de hervormingen van het Tweede Vaticaans Concilie te zijn. Hij was ervan overtuigd dat Johannes Paulus II een geheim agent was van de Sovjets.

ETA
Fernández Krohn, die later zijn priesterambt zou neerleggen, werd in 1996 in Spanje in verband gebracht met brandstichting in een kantoor van Herri Batasuna, de politieke tak van de ETA. Hij was toen al verhuisd naar België. Daar werd hij in juli 2000 opgepakt toen hij over een muur klom bij het koninklijk paleis in Brussel om te protesteren tegen een bezoek van de Spaanse koning en zijn vrouw.


Bron: www.katholieknederland.nl

maandag 13 oktober 2008

Paus legt pedofiele priester huisarrest op

Hilversum (Van onze redactie) 13 oktober 2008 - Paus Benedictus XVI heeft de Italiaanse priester Lelio Cantini weggezonden uit de clericale staat en hem huisarrest opgelegd wegens jarenlang seksueel misbruik van onder meer minderjarigen en biechtelingen. Dat heeft kardinaal Ennio Antonelli bekendgemaakt.

Geheim
De 85-jarige priester werd in 2005 in het geheim geschorst door aartsbisschop Antonelli van Florence. Een jaar later werd Cantini – eveneens heimelijk - door de Vaticaanse Congregatie voor de Geloofsleer gestraft met een vijf jaar durend verbod op biechthoren en het openbaar voorgaan in de eucharistie. Verder moest Cantini een bedrag schenken aan een goed doel en iedere dag Boetepsalm 51 reciteren.

Onthullingen
Het uitlekken van de geheime bestraffing leidde vorig jaar tot hevige beroering onder slachtoffers van Cantini die streden voor een publieke veroordeling. Media-aandacht voor het seksschandaal leidde tot nieuwe onthullingen. Tot dan toe onbekende slachtoffers die ten tijde van het seksueel misbruik minderjarig waren, meldden zich bij justitie. De Congregatie voor de Geloofsleer stelde daarop een aanvullend onderzoek in.


Gods bedoeling

In het nader onderzoek heeft het Vaticaan vastgesteld dat de priester jarenlang minderjarigen heeft misbruikt, biechtelingen heeft misleid en gelovigen heeft gehersenspoeld. Hij overtuigde minderjarigen ervan dat de seksuele handelingen die hij met hen verrichte Gods bedoeling waren.

Huisarrest
De paus heeft Cantini per decreet uit de clericale staat weggezonden. Dat betekent dat hij niet langer de aan het priesterambt verbonden rechten mag uitoefenen. Ook is hij niet langer gebonden aan enige verplichting van de clericale staat, met uitzondering van de celibaatsverplichting. De paus heeft de priester verder huisarrest opgelegd met ondertoezichtstelling. De priester mag alleen bezoek ontvangen na goedkeuring van de aartsbisschop van Florence. Als Cantini toch kans ziet zich aan het huisarrest te onttrekken, wordt hij van rechtswege geëxcommuniceerd.

Bron: www.katholieknederland.nl

zondag 12 oktober 2008

DI BINTIOCHO DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Isaias 25, 6-9
Salmo : Salmo 23, 1-6
Di dos Lektura : Filipi 4, 12-14. 19-20
Evangelio : Mateo 22, 1-14


Ku e Evangelio di e djadumingu aki nos ta sera un siklo di tres parabel di Hesus tokante aktitut ku nos mester tin si nos ke partisipá na su Reino. E promé parabel di e dos yunan, a invitá nos pa reakshoná ku nos obranan i no únikamente ku palabra; e di dos di e trahadónan asesino den e kunuku di wendrùif, a invitá nos pa sa di rekonosé ku e donnan ku Dios a duna nos ta pa enrikesé su Pueblo i su Reino, i no pa laga nan sirbi nos. i por último ku e parabel di e bankete di matrimonio, Hesus ta siña nos tres aktitut masha importante ku nos no mester pone un banda si nos ke ta “invitado” den su Reino; laga nos mira na kontinuashon kua nan ta.

E parabel tin vários personahe: e rei ku ta representá Dios; su yu ta representá Hesus; e sirbidónan ku ta representá e profeta i apòstelnan; e promé invitadonan ku tabata e hudiunan ku a rechasá e mensahe di Hesus; i e invitadonan di e kargadónan di krus i esnan di riba kaminda ku ta esnan pober, inválido esnan mankaron i siegu (Lc 14, 15-24). Laga nos rekordá ku Hesus ya tabata haña su mes den situashon di konfrontashon habrí ku e ansiano- i saserdotenan di Herusalèm; i nan rechaso tabata bisto. Ta p'esei den e parabel nos ta mira refleho di e hudiunan aki ku será pa e Bon Notisia di Hesus, ta rechasá gratitut i amor inkondishonal di Dios pasobra nan tabata sinti nan mes mashá sigur di tin salbashon den nan man.

Di otro banda tin e invitado ku “no a bisti su bistí di kasamentu” i ku e Rei a rechasá. E pasashi aki no ta pretendé di mustra un rei ku ta ekskluí , pues ya nos a skucha ku e a invitá esnan pober i mankaron, sino mas bien e pasashi ta buska pa laga bon kla ku apesar ku nos tur ta gratuitamente kombidá na e Reino i por lo tantu pa gosa di salbashon, nos no por laga di biba e eksigensianan ku e Reino aki ta fiha pa nos. Kier men, ku e bistí lo ta e obranan ku nos mester biba pa “no pèrdè” e salbashon ku ya a ser otorgá na nos den forma inkondishonal. Ta di kiko e bistí aki ta konsistí? Siguiendo siñansanan di Hesus, bisti e trahe lo a nifiká biba ku hustisia, ku solidaridat i amor pa e ruman, ademas di biba komo berdadero “yunan di Dios”. Esaki ta e bistí di kua e parabel ta papia ku nos.

Si e parabel ta un komparashon di e Reino di Dios, nos lo por bisa e ora ei ku den e Reino, Dios ta ofresé e salbashon (e bankete) den forma generoso, gratuito, amoroso, inkondishonal; pero apesar di e forma gratuito aki, salbashon por ser rechasá pa hende (manera a sosodé den tempu di Hesus i ta sigui sosodé awendia). Ta p'esei e promé kos ku Hesus ta pidiendo ta aktitut di simplesa, humildat i di disponibilidat pa “risibí” salbashon i biba den e Reino. E promé invitadonan tabata sinti nan mes asina sigur òf tabata asina okupá, ku nan no pensa di tin mester di salbashon i ta p'esei nan ta pèrdè nan bida.

Pero ademas di e apertura aki pa risibí e amor di Dios, Hesus ta pidi nos responsabilidat, kier men: sa di respondé ku nos bida na e amor asina grandi, ku obra i no ku palabra. Pasobra no por pertenesé na e Reino i gosa di su privilegionan (ser yu di Dios, ser stimá den tur momentu, pertenesé na su Iglesia) sin biba e kompromisonan ku e Reino aki ta kontené. Tin ku siña di tin e trahe bon bistí manera siudadanonan di e Reino ku nos ta.

Por último, e parabel ta invitá nos pa biba habrí pa e ruman, pues no ta importá su kondishon sosial, moral, òf ekonómiko… nos tur ta invitá pa biba e Alegria di e Reino di Dios.

Asina, nos por bisa ku pa biba plenamente komo ser humano i kristian, Hesus ta pidi nos ta : simpel pa sa ku nos ku nos mester di Dios, responsabel pa semper nos tin e “trahe” bistí, i fraternal, rekonosiendo ku kada persona ta un “invitado” mas na e gran bankete di Reino.

Laga e siman aki nos ta habrí pa e manifestashonnan di Dios den nos bida diario; p'asina bibando nos dianan ku mas konsientisashon, nos lo por respondé na Dios manera E ta pidi nos. Kuantu bia nos no ta rechasá Dios komo ku nos ta asina okupá ku nos trabou òf dibertishonnan?

zaterdag 11 oktober 2008

Portugees parlement verwerpt 'homohuwelijk'

Hilversum (ANP) 11 oktober 2008 - Het Portugese parlement heeft gisteren moties voor het openstellen van het burgerlijk huwelijk voor personen van gelijk geslacht met grote meerderheid afgewezen. De voorstellen van de Groene Partij en het Linkse Blok haalden in de 230 zetels tellende volksvertegenwoordiging niet meer dan respectievelijk zeventien en elf stemmen.

Ook socialisten tegen
De belangrijkste regeringspartij, de socialisten van premier José Sócrates, en de belangrijkste oppositiepartij, de conservatieve sociaal-democraten, stemden tegen. Buiten het parlementsgebouw organiseerden demonstrerende homo’s schijnhuwelijken.

Eerst maatschappelijk debat

De regerende Socialistische Partij sluit niet uit dat het huwelijk ooit wordt ingevoerd in Portugal, maar zegt dat daar een maatschappelijke discussie aan vooraf moet gaan, zodat er brede steun voor is in de maatschappij.

Opiniepeiling
Volgens een opiniepeiling van de Universiteit van Coimbra die in de afgelopen week werd verricht is 53 procent van de bevolking tegen het homohuwelijk en 42 procent voor.

Spanje
Buurland Spanje kent sinds 2005 wel het homohuwelijk.

Connecticut
Vandaag werd bekend dat Connecticut de derde staat in de Verenigde Staten is geworden waar het 'homohuwelijk' wordt toegestaan. Het hooggerechtshof in de staat oordeelde op 10 oktober dat het huidige verbod in strijd is met de grondwet. Paren van dezelfde sekse kunnen nu al trouwen in de staten Massachusetts en Californië.

Bron: www.katholieknederland.nl