zaterdag 19 juli 2008

Amerikaanse profvoetballer geeft carrière op voor priesterschap

Chase Hilgenbrinck (26)

BOSTON (RKnieuws.net) - De 26-jarige Amerikaanse profvoetballer Chase Hilgenbrinck heeft een punt gezet achter zijn voetbalcarrière om priester te worden. Hij is aanvaard op het St Mary’s Seminary in Emmitsburg, Maryland. Hij hoopt na zijn filosofie- en theologiestudies over zes jaar priester gewijd te worden, meldden Associated Press en Catholic News Service.

Zijn club heeft de voetballer alvast gefeliciteerd met zijn nieuwe keuze. ’Wij begrijpen dat hij anderen wil gaan helpen en we steunen zijn beslissing om zijn leven een nieuwe wending te geven’, aldus de clubvoorzitter.’

Ik zal het voetbal beslist missen maar ik ben op weg naar iets groter’, zei Hilgenbrinck op een persconferentie. ’Ik voel zeer sterk aan dat de Heer mij roept: mijn passie is het de wil van God te doen’.’

We worden allemaal geroepen om iets te doen. Ik ben geroepen om priester te worden én dat is nu eenmaal niet te combineren met het voetbal’, aldus de verdediger, die kan terugblikken op een rijke carrière

Geen opmerkingen: