zondag 28 december 2008

Karta di un yu na tur mayor na mundu

--No grita mi
Mi ta respetá bo ménos ora bo hasié. I bo ta siña mi tambe grita i ami no ke hasié.
-- Trata mi ku amabilidat i kordialidat igual ku bo amigunan
Ku nos ta famia, no ta nifiká ku nos no por ta amigu.
--Si mi hasi algu malu, no puntra mi dikon mi a hasié. Tin biaha, mi mes no sa.
--No bisa mentira dilanti mi, ni pidi mi pa mi bis’é pa bo (maske sea pa saka bo di un pèrta). Bo ta sòru pa pèrdè fe den loke bo ta bisa i mi ta sinti mi malu.
-- Ora bo kiboká den algu, atmitié
Lo bo mehorá mi opinion di bo i lo bo siña mi tambe atmití mi erornan.
No kompará mi ku ningun hende, spesialmente ku mi rumannan
-- Si bo laga mi parse mihó ku otronan, un hende ta bai sufri (i si bo ya laga mi parse pió, anto ami lo ta esun ku ta sufri).
Laga mi mes balorá mi
-- Si bo hasi tur kos pa mi, ami lo no por siña.
No semper duna mi órden
Si na lugá di ordená mi hasi algu, lo bo a pidi mi, lo mi a hasié mas rápido y mas na gustu.
--No kambia di opinion asina vários biaha tokante di loke bo mester hasi
Disidí i mantené e posishon ei.
-- Kumpli ku promesanan, bon òf malu
Si bo primintí mi un premio, duna mi esaki, pero tambe si e ta un kastigu.
-- Trata na komprendé mi i yuda mi
Ora mi konta bo un problema no bisa mi: "esaki no tin importansia..." pasobra pa mi si e tin.
-- No bisa mi pa hasi algu ku abo no ta hasi
Lo mi siña i hasi semper loke bo ta hasi, maske bo no ta bisa mi. Pero nunka lo mi hasi loke bo ta bisa anto no ta hasié.
-- No duna mi tur kos loke mi pidi bo
Tin biaha, únikamente mi ta pidi pa mira kuantu mi por risibí.
--Stima mi i bisa mi esaki
Ami ta gusta skucha bo bisa, maske abo no ta kere ta nesesario bisa mi esaki.

Geen opmerkingen: