dinsdag 8 juli 2008

Vaticaan teleurgesteld over vrouwelijke bisschopswijding

Hilversum (Van onze redactie) 8 juli 2008 - Het Vaticaan is teleurgesteld over het besluit van de anglicaanse Church of England om het bisschopsambt open te stellen voor vrouwen. Volgens de Pauselijke Raad voor de Eenheid onder de Christenen heeft deze openstelling ernstige gevolgen voor de dialoog tussen Rome en Canterbury.

'Spijt'“
Met spijt hebben we het nieuws vernomen dat de Church of Engeland ervoor heeft gestemd de weg te bereiden voor regelgeving die zal leiden tot de wijding van vrouwen tot het episcopaat,” aldus een verklaring van de president van de Pauselijke Raad, kardinaal Walter Kasper.

'Extra obstakel'“
De katholieke positie op dit gebied is duidelijk onder woorden gebracht door paus Paulus VI en paus Johannes Paulus II. De beslissing betekent een breuk met de apostolische traditie die wordt onderhouden door alle kerken sinds het eerste millennium en is daarom een extra obstakel voor de verzoening van de katholieke kerk met de Church of England.

"'Consequenties'“
De beslissing zal consequenties hebben voor de toekomst van de dialoog, die tot nu toe vruchtbaar was,” waarschuwt kardinaal Kasper.

maandag 7 juli 2008

Pastoraat aan Nederlandse gevangenen in het buitenland

Tweeduizend gedetineerden krijgen bezoek

UTRECHT (RKnieuws.net) - Begin 2008 zaten ruim 2500 Nederlanders vast in gevangenissen verspreid over ongeveer 90 landen in de wereld. Vaak onder erbarmelijke omstandigheden zitten de gedetineerden langdurige straffen uit, in meer dan 80 procent van de gevallen voor het bezit van of handel in verdovende middelen. Ongeveer één procent van hen zit onschuldig, ongeveer veertien procent van de gedetineerden zijn vrouwen.

Gevangene zijn betekent uitstoting uit de maatschappij. Meer nog isolement. Wie in een vreemd land gevangen zit, leeft in een dubbel isolement. Met vrijwel niemand contact hebben, zelden of nooit bezoek krijgen en weinig of geen post ontvangen. Dat leidt onherroepelijk tot het gevoel van zich verlaten voelen en daardoor eenzaamheid.

Geïnspireerd door het evangelie van Jezus Christus wil de Stichting Epafras de Nederlanders die in het buitenland vastzitten, de hand reiken. ’Niet omdat wij instemmen met hun delicten, maar omdat gevangenen ook mensen zijn met behoefte aan een luisterend oor en compassie. Kortom: het gevoel dat ze niet vergeten zijn’, aldus de Stichting.

Er wordt door een daartoe geselecteerd team van vrijwillige pastorale gezanten geestelijke begeleiding aangeboden aan alle Nederlandse gevangenen in het buitenland, ongeacht hun geestelijke achtergrond, en te allen tijde met respect voor hun eigenheid.

Stichting Epafras werd in 1984 opgericht op initiatief van ds. Joop Spoor. Epafras wordt gesteund door de Nederlandse Ministeries van Buitenlandse Zaken en Justitie. Daarnaast werkt de stichting samen met Prison Fellowship International (PFI) en de International Prison Chaplain Association (IPCA).

Stichting Epafras probeert door pastorale en materiële hulp de nood van Nederlanders in buitenlandse cellen te verlichten. Hierbij is er onder meer samenwerking met kerken, aalmoezeniers, gevangenispredikanten en -directies en vrijwilligers, vertegenwoordigers van het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse ambassades.

De Stichting zorgt er voor dat in 2008 meer dan 2000 Nederlandse gevangenen een pastoraal bezoek ontvangen. 32 geestelijke verzorgers reizen vrijwillig naar tal van landen voor pastorale gesprekken met gedetineerden onder de meest bizarre omstandigheden. Zij komen terug met ontroerende verhalen.

zondag 6 juli 2008

Rome: hele bijbel zonder onderbreking voorgelezen

Hilversum (Van onze redactie) 4 juli 2008 - In de basiliek Santa Croce in Rome wordt in oktober in zeven dagen en zes nachten de hele bijbel voorgelezen. Dat gebeurt zonder onderbrekingen of commentaar. Paus Benedictus XVI begint op 5 oktober de declamatie met de eerste woorden van het boek Genesis. Hij doet dat live vanuit het pauselijk paleis.

Joden
Ruim 1200 personen wisselen elkaar van 5 tot en met 12 oktober af bij het voorlezen van de hele Schrift. Onder hen zijn vertegenwoordigers van andere christelijke kerken en christelijke gemeenschappen en joden. De bijbel wordt voorgedragen door mensen van alle leeftijden en sociale achtergrond. Kardinaal-staatssecretaris Tarcisio Bertone sluit de voordracht op 12 oktober af met de laatste woorden van de Apokalyps.

Nederland: vijf etmalen
Voorlezen in het Italiaans gaat wellicht langzamer dan in het Nederlands. In oktober werd de hele bijbel in het Nederlands niet in zesenhalf, maar in vijf etmalen voorgelezen. Daaraan namen vijfhonderd bekende en onbekende Nederlanders deel bij gelegenheid van het verschijnen van de Nieuwe Bijbelvertaling.

Uitzending
Het voorlezen van de hele bijbel in Rome is een initiatief van de Vaticaanse afdeling van de Italiaanse staatsomroep Rai. Het eerste en het laatste uur worden live op Rai Uno, het voornaamste publieke televisiekanaal worden uitgezonden. De hele lezing is te volgen via de zender Rai Educational.

DI DIESKUATER DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Zakarias 9, 9-10
Salmo : Salmo 145, 1-2. 8-11. 13cd-14
Di dos Lektura : Romanonan 8, 9. 11-13
Evangelio : Mateo 11, 25-30


Hamas den historia di humanidat nos tabatin tantu posibilidat di estudio, di investigashon i di analisá misterionan manera na momentu presente. E ser humano a kombèrtí su mes den sernan ku ta rebibá e loke Dios a hasi. Na algun okashon ora mira grandesa di kosnan rekreá nan a sinti gran orguyo intelektual ku ta strob’é di mira simplesa di bida, di kosnan, di mekanismonan simpel ku ta hasi nos felis. Esaki ta paradòks di e ser humano: e ta inventá kos pa biba mihó, pero e no ta logra pa TA felis. Nos sa hopi tokante kosnan ku ta rondoná nos i masha poko tokante nos mes i di e kaminda di felisidat ku nos ta haña den Dios.
Un poeta ruso kontemporáneo a bisa un bia ku bida a bira un lugá imposibel pa biba… I tin algu den esaki ora nos ta lubidá riba Dios i riba loke Dios ta hasi den nos bida di kada dia.
Hesus tabata papia ku e personanan ku tabata desesperá pasobra nan tabata buska Dios i no a hañ'é; nan tabata trata di ta bon, pero ya nan tabata kansá i desesperá di semper buska felisidat i yega na e mesun punto di salida… Pa un hudiu di e époka ei, religion tabata algu manera un katálogo di norma i norma i mas norma, reglanan interminabel ku no tabata yega na kurason di e ser humano. E dios di normanan permanente no ta e Dios ku ta salba.
Dòktòrnan di lei a rechasá siñansanan di Hesus i nan a keda revelá na tur esnan ku a risibié ku simplesa, manera mucha chikí.
Den e evangelio nos ta mira e alabansa ku Hesus ta elevá na e Tata.
Kiko ta nifiká alabá Dios?
Ta rekonosé loke E ta hasi den nos, ta SA ku profundidat ku loke E ta hasi den nos bida ta e mihó remedi pa flakeamentu di nos kurason.
Den e sosiedat aktual asina strukturá i organisá, nos sa di akudí presis na e sitio nesesario dilanti e problemátika adekuá. Falta di evangelisashon di hopi persona ta hasi ku hopi no ta akudí na e Señor ku ta duna e pas interior. Nos tur mester sa di akudí na e Maestro i na e Dòkter di nos bida. Loke ta sosodé ku basta frekuensia, ta ku inkluso e kreyentenan no ta kaba di ta kombensí ku Dios ta aktua den nan bida i den nan akshonnan; ku Dios ta kapas di renobá su kreashon perfekshonando loke nos ku nos pikánan a deformá.
Na komienso di e evangelio aki Hesus ta duna nos klave di e teksto aki: Hesus ta nombra Dios Tata i Señor di shelu i tera .
ABO ta rekonosé Tata komo Señor di bo bida?
Nos komo sernan humano ta dibinisá ku hopi fasilidat personanan, ideologianan nobo, etc. pero ta UN so ta e Señor ku por yena nos kurason.
Ken den nos bida nos a trata manera Dios. ? Ken a hòrta bo kurason?
E motibu pa esun ku ta alabá Dios Tata ta: Dikon a skonde e kosnan aki pa sabionan i esnan ku ta komprondé i a saka nan na kla na esnan simpel ?s. E kosnan ta mensahe di e reino di Dios.
Bo sa di aseptá e mensahe di salbashon ku simplesa?
Un persona por ta un intelektual den kosnan di mundu i, sinembargo, ser un perfekto ignorante, indiferente i kibuká tokante misterionan di Dios.
Dios ta esun ku a revelá su misterionan na esnan ku ta kapas di skuch’é i aksept’é, pa demas hende ta mashá difísil pa nan komprend’é…
Kada bia tin mas tenshon den e ser humano, asta nos ta papia di un desaroyo deshumanisante i di e manera aki nos ta bai pèrdiendo e pas interior. Esun ku ta leu di Dios no por tin pas berdadero den su konsiensia. Esun ku ta rekonosé su mes komo pekadó dilanti di Hesus pa buska su alivio, lo tin pas i pordon. Miéntras tantu nos ta sigui trompeká den bida sin sa na kiko tene nos mes.
Hesus ta primintí nos ku e ta laga nos haña sosiegu.. Abo ta kere esaki?
Manera dòkter i abogado ku ta duna nos resèpt pa kura i aliviá nos di nos karga, asina Hesus ta indiká na nos su instrukshonnan.
E sosiegu ku Señor ta primintí nos no ta pa nos kombertí den haragan, ni hende indiferente; todo lo kontrali, e sosiegu ku E ta duna ta pa nos sigui riba kaminda di Dios.
E yugo ku Mesias ta proponé na nos ta esun di amor, ku ta adaptá na nos posibilidatnan real, ku no ta destruí ni anulá nos sino ku ta hasi nos mas plenamente humano, mas felis. Dios tin pasenshi ku nos, ku nos limitashonnan. Ta komosifuera Dios ta bisa nos: E bida ku Ami ta dunabo ta kuadra perfektamente ku esun di bo, ku loke bo mester, ku loke bo falta pa ta felis…

vrijdag 4 juli 2008

Betancourt snel naar de paus

Hilversum (Van onze redactie/Ansa) 4 juli 2008 - Ingrid Betancourt wordt volgende week in audiëntie ontvangen door paus Benedictus XVI. “Een niet te missen afspraak”, zei de Frans-Colombiaanse politica gisteren.

Onderhandeling
Betancourt werd eergisteren door het Colombiaanse leger na zes jaar bevrijd uit handen van de rebellenbeweging FARC. De Colombiaanse bisschoppenconferentie heeft de FARC gisteren opgeroepen de strijd te staken en de weg van de onderhandeling te kiezen.

Hoop
Betancourt komt vanmiddag in Frankrijk aan en reist daarna door naar Italië. Volgens Radio Vaticana heeft ze zelf om een audiëntie bij de paus verzocht. Benedictus XVI zei kort na haar vrijlating dat haar bevrijding een teken van hoop is voor de toekomst van Colombia. Zowel de huidige paus als zijn voorganger Johannes Paulus II pleitten herhaaldelijk voor vrijlating van alle door de FARC gegijzelde personen. In februari ontmoette Benedictus de moeder van Betancourt, Yolanda Pulecio.

woensdag 2 juli 2008

Nepalese priester komt om bij bomaanslag

Hilversum (AsiaNews/Van onze redactie) 1 juli 2008 - In de Oost-Nepalese stad Sirsiya is gisteravond de 62-jaar oude salesiaan John Prakash vermoord. De van oorsprong Indische John Prakash werkte al 10 jaar in Nepal. De politie vermoed dat terroristen voor de moord verantwoordelijk zijn.

Bomexplosie
Volgens priester George Kalangara brak een groep gewapende mannen ‘s nachts het huis binnen waarin Prakash samen met twee andere salesianen woonde. Ze bonden één van de aanwezige priesters vast en eisten geld van Prakash. “We weten niet wat er daarna gebeurde,” aldus Kalangara. “We weten alleen dat er zich een explosie voordeed. De politie trof even later sporen van een worsteling aan. Aan één kant van de kamer waren de ramen stuk. Overal lag gebroken glas.”

Terroristische groepering
De Nepalese politie heeft bevestigd dat een bom verantwoordelijk was voor de ernstige schade aan het huis en de daaraan grenzende Don Bosco School waarvan Prakash de rector was. Veiligheidstroepen vermoeden dat de terroristische groepering Terai Defence Army verantwoordelijk is voor de aanslag. Volgens een woordvoerder werden pamfletten van de groep in het huis aangetroffen.

'Onderzoek afwachten'
De salesiaan Benjamin Pampackel waarschuwt echter voor het trekken van overhaaste conclusies. “We kunnen alleen zeggen dat John niet langer onder ons is. We wachten nu tot de politie haar onderzoek heeft afgerond, zodat we kunnen begrijpen wat hier daadwerkelijk is gebeurt en wie ervoor verantwoordelijk waren.”

Salesianen van Don Bosco
Giovanni Bosco stichtte in 1859 op aanraden van Paus Pius IX de religieuze congregatie Salesianen van Don Bosco. De priester-pedagoog Bosco trok zich het lot van weesjongens aan en stelde zijn leven in het teken van opvoeding en onderwijs. De salesianen richten zich door middel van onderwijs en sociale activiteiten vooral op de jeugd, en zijn één van de meest omvangrijkste katholieke religieuze bewegingen.

zondag 29 juni 2008

SAN PEDRO I SAN PABLO

Pedro i Pablo fundeshi di nos Iglesia. Nan dos ta hòmbernan ku pasado no presisamente briante.

PEDRO/TRAIDOR: Pedro ta un skohí di Hesus for di promé momentu. E ta biba ku Señor e susesonan mas importante di su bida, tur esnan ku tabata reservá pa djis algun . Fervoroso i temperamental e no tin inkonveniente pa sigurá Hesus ku e ta kapas na muri p’E i ku e lo siguiE fielmente riba e kaminda di doló i ta renunsiá ku Señor tabata splikando i ku Pedro, na promé momentu, a rechasá ku tur energia di su temperamentu. Pero nos tur sa ku Pedro a faya den tur aspekto. Insinuashon di un muhé na momentu di peliger tabata sufisiente pa e ninga rotundamente di konosé e Maestro. No ta pa skandalisá. Nos tur tin mas ku sufisiente motibu pa komprond’é i diskulp’é. Señor a komprondé i a diskulp’é. El a sigui topa kuné despues di su resurekshon, dunand’é, manera semper, un "trato spesial i, manera nos ta lesa den e evangelio, e tabata ke lag'é ku kuido di su hendenan yegá, sin nunka kòrd’é riba su teribel fayo. Pa Pedro no tabatin, di parti di Hesus, represhon sino pordon. E no a tira Pedro su pasado na su kara sino El a pone su futuro su dilanti, un futuro durante kua Pedro, efektivamente, lo tabata kapas pa sigui, stap pa stap, marka di pia di su Maestro. I a keda kla ku lo úniko ku Hesus a eksigí di Pedro ta, pa e tabata su fiel imáhen riba tera, esun ku lo a stimE. Si tin algu kla di parti di Kristu ta e deseo di fundamentá kristiannan den e amor, den e amor pa su Persona i, komo konsekuensia lógiko, den amor pa tur hende.

PABLO
Pablo tambe ta un hòmber ku antesedente tristu. Fanátiko di Lei, dògmátiko, duru i intransigente, el a karakterisá su mes pa medio di persekushon di e promé kristiannan keriendo ku firmesa ku di tal forma e tabata hasi bon sirbishi na Dios, naturalmente na "su" Dios. Tabata falta pa su wowonan ku tabata mira asina kla bira skur, p'asina un lus nobo sende den su interior pa a kibra kompletamente ku e estilo ku tabata asina kontrali na esun di Señor kende, for di e ora ei, e lo a bai na sirbi ku un dedikashon eksklusivo i rechasando sobrá kos. Tambe pa Pablo lo ta amor di Kristu ta loke ku lo pone base pa su bida ya pa semper orientá na un solo meta.
Esaki ta e "piedranan" fundamental di nos Iglesia. Piedranan ku tin nan sker,ku nan parti destruí pasobra e úniko Piedra fundamental, esun ku e konstruktornan no a mishi kuné , ta Kristu i únikamente den djE no tin sker, ni rasgu ni nada robes. Den tur otro, sea ku ta mas o ménos ariba òf abou, ku nan ta mas o ménos importante òf komun, ta posibel e sker, manera e tabata posibel den Pedro, ku a biba asina serka di Kristu i den Pablo ku tabata un estupendo kumplidó di Lei, un religioso di kabes t’e pia.. Esaki ta un realidat konfortante i ku ademas tabatin den Iglesia un demostrashon konstante atraves di siglonan.
Ta sierto ku Iglesia ta santu, pero e no ta ménos ku nos tur ta manera nos ta Iglesia, , kual sea lugá ku den dje nos ta okupá. Ninga lo ta bobedat, rekonos’é ta akto di sinseridat i di kurashi ku ningun hende mester skandalisá. Ta sierto ku iglesia ta laga mundu konosé Dios, pero tambe t’asina ku e ta lag'é konosé hasiendo su kara skur; ta bèrdat ku Iglesia ta laga nos aserká Dios i tambe t’asina ku, tin bia, e ta aleh’é di nos. Ta Kristu so Kristu no tin ploi ni marka, Ta E so ta presentá e berdadero i outéntiko kara di Dios sin ningun defisiensia.. Tur sobrá kos nos ta siña kisas ku nos mihó boluntat pero ku nos karga di kosnan chikitu i debilidatnan.
Awe ta dia pa pidi ku sinseridat pa Iglesia, di sinti nos mes identifiká kuné, di gradisié pa tantu kon el a duna i pa sinseramente deseá ku e ta bai perfekshonando konstantemente difikultat ku por tin i ku ta stroba hende di kontra ku Dios den djE. Ta dia pa saminá nos mes, komo komponente di tal Iglesia i pa mira si e fundamentu di nos pertenensia n’e , ta riba tur kos, loke Kristu a eksigí di Pedro: e amor na djE. Únikamente si nos por kontestá, ounke sea di e kos di mas chikí paden di nos, ku e mesun sinseridat ku kua Pedro a hasié ku, si di bèrdat nos stima Kristu, nos lo por ta piedranan útil di e edifisio di Iglesia ku, apesar di nos mes, nunka lo basha abou i ku ta apsolutamente nesesario pa mundu si di bèrdat e ta kumpli ku e mishon enkomendá n’e, hiba hendenan na e Reino, hasiendo ku e Reino ei sea ya un realidat , aki i awor. Awe ta dia di penetrá den konosementu di Iglesia, di aksept’é manera e ta ku tur su grandesa i su posibel zonanan di sombra ku ta laga resplandesé ainda mas e lus di Kristu kende ta esun ku definitivamente ta sosten’é durante kualke temblor.
Pedro i Pablo ta dos kristian den kua nos mester mira nos mes ku frekuensia. Tur dos tabatin nan frakasonan personal i tur dos a sigui Kristu asina fiel ku nan a hasié visibel den mundu aserkando E na tur esnan ku tabata yega serka. Esaki ta konta i loke ta hasi nan grandi den wowo di Dios i tambe, sigur den esun di hende i klaro tambe pa tur ku manera nan, nos ta pretendé di sigui TA Iglesia, e Iglesia ku nan a konstruí ku nan propio sanger.