Hilversum (Van onze redactie) 12 december 2008 - De derde encycliek van paus Benedictus XVI verschijnt begin 2009. Dat heeft kardinaal Raffaele Martino, de voorzitter van de Pauselijke Raad voor Rechtvaardigheid, gisteren bekend gemaakt.
Armoede en vrede
De nieuwe pauselijke encycliek “grijpt terug en bouwt verder op de boodschap van paus Johannes Paulus II op de Wereldvredesdag van 1993, waarin hij sprak over de wisselwerking tussen armoede en vrede”, verklaarde curiekardinaal Martino.
Caritas in veritate
De nieuwe encycliek zal gaan over de sociale leer van de katholieke Kerk en zal waarschijnlijk Caritas in veritate (Liefde in waarheid) gaan heten. De encycliek zal vier hoofdstukken tellen en behandelt onderwerpen als armoede, oorlog en vrede, internationale samenwerking, energie en globalisering.
Encyclieken
Benedictus schreef zijn eerste encycliek over de liefde (Deus caritas est) en zijn tweede over de hoop (Spe salvi).
Bron: www.katholieknederland.nl
vrijdag 12 december 2008
‘Sociale encycliek’ verschijnt begin 2009
Posted by Rutzen Lucas at 12.12.08 0 comments
Vaticaan vreest vervolging wegens schending mensenrechten
Hilversum (Van onze redactie) 2 december 2008 - De Heilige Stoel veroordeelt iedere vorm van onrechtmatige discriminatie van homoseksuelen en keert zich tegen elke staat die homoseksualiteit strafbaar stelt. Maar als het afwijzen van homoseksualiteit voortaan in strijd met de mensenrechten is, wordt de Kerk het slachtoffer van discriminatie. Dat zegt de Vaticaanse woordvoerder Federico Lombardi vandaag in de Italiaanse krant Il Giornale.
Strafbaarstelling afschaffen
Aartsbisschop Celestino Migliore zei gisteren dat de Heilige Stoel tegen een voorstel van EU-voorzitter Frankrijk is om de strafbaarstelling van homoseksualiteit wereldwijd af te schaffen. Dat is onderdeel van een plan dat Frankrijk gaat indienen in de algemene vergadering van de Verenigde Naties. Migliore is de Vaticaanse vertegenwoordiger bij de Verenigde Naties in New York.
Zelf slachtoffer
Het Vaticaan is tegen het Franse plan, volgens woordvoerder Lombardi omdat de Heilige Stoel dan zelf het slachtoffer zou worden van discriminatie. De Vaticaanse woordvoerder poogt in Il Giornale de woorden van Migliore te nuanceren. Die leidden gisteren in Italië tot ophef.
Uit zijn verband gerukt
Het Franse plan omvat meer dan de wereldwijde legalisering van homoseksualiteit, zegt Lombardi. Door eenzijdig op dat detail te focussen hebben journalisten het standpunt van de Heilige Stoel volgens hem uit zijn verband gerukt. Hij wijst er verder op dat maar 50 van de ruim 200 VN-lidstaten het Franse voorstel steunen. “De Heilige Stoel staat niet alleen.”
Pijn
De Heilige Stoel is tegen strafbaarstelling van homoseksualiteit. Maar het Franse plan kan niet op Vaticaanse steun rekenen, omdat het ernstig uit de bocht zou vliegen. Het zou volgens Lombardi impliceren dat elke norm van maatschappelijke en religieuze groepen die uiteenlopende seksuele voorkeuren niet exact gelijk waardeert, voortaan in strijd met de mensenrechten wordt geacht. En daar zit voor de Kerk de pijn.
Ongeordende neigingen
De RK-Kerk plaatst homoseksualiteit en heteroseksualiteit niet op hetzelfde niveau. De catechismus kwalificeert diepgewortelde homoseksuele tendensen als ‘objectief ongeordende neigingen’. Homoseksuele daden keurt de Kerk af.
Druk en discriminatie
De Kerk vreest door het Franse voorstel zelf het slachtoffer te worden van discriminatie. Als het afwijzen van homoseksualiteit in een politieke verklaring in strijd met de mensenrechten wordt genoemd, kan vervolging zomaar de volgende stap zijn. Lombardi: “Een dergelijke verklaring kan een middel van druk en discriminatie worden tegen wie – om maar een voorbeeld te noemen – het huwelijk tussen man en vrouw de fundamentele en oorspronkelijke vorm van leven vindt en als zodanig wil bevoorrechten.”
Fijngevoeligheid
Volgens de katholieke catechismus zijn homoseksuele handelingen ‘intrinsiek ongeordend’. “Ze zijn in strijd met de natuurwet. Homoseksuele handelingen sluiten de seksualiteit af voor de gave van het leven. Ze komen niet voort uit een ware affectieve en seksuele complementariteit.” De catechismus zegt ook dat homo’s met ‘respect, begrip en fijngevoeligheid’ behandeld moeten worden. En zo bepaalt artikel 2358: “Men moet iedere vorm van onrechtmatige discriminatie vermijden.”
Bron: www.katholieknederland.nl
Posted by Rutzen Lucas at 12.12.08 0 comments
zondag 7 december 2008
DI DOS DJADUMINGU ATVÈNT SIKLO B
Promé Lektura : Isaías 40, 1-5. 9-11
Salmo : Salmo 85, 9a-14
Di dos Lektura : 2Pedro 3, 8-14
Evangelio : Marko 1, 1-8
E evangelio di San Marko ta kuminsá ku un bon notisia ku no ta propio di dje; ta e bon notisia di "Hesukristu, e Yu di Dios". Esaki ta laga nos pensa den nos método i formanan di evangelisá den nos manera propio; hende ku hopi biaha mas ku prediká e bon notisia di Hesus loke nos ta hasi ta konsiente o inkonsientemente nos ta prediká di nos mes.
Ta resultá ku nos ta hasi di e mensahe evangéliko un sorto di kos filtrá i nos ta seft’é for di e manera ku nos ta i ta komprond’é, for di nos skemanan mental i for di e smalitu ku nos kurason ta. Na mas ku un okashon nos a yega di puntra nos mes si e sefta personal ei ku nos ta usa for di nos skemanan sikológiko, emoshonal, spiritual... ta alkansá di transmití loke realmente Hesus ke pa nos transmití na otro... Pero nos tin un siguridat: nos palabra torpe semper lo haña iluminashon pa medio di Lus di Spiritu Santu den kurasonnan ku di bèrdat ke skucha...
Transmití e palabra interior aki di Hesus, notisia ku ta traspasá duresa di kurasonnan, únikamente por ser hasí saliendo di un aktitut profétiko i for di un kombershon sinsero.
Ser profeta no ta fásil, nunka tabat’asina. E profeta tambe ta hañ'é traspasá pa medio di e Palabra, pero e ta konsiente di esaki. E sa ku e palabra di Dios mester di tempu pa ser skuchá. Profetanan berdadero no ta desesperá ni bira amargá, i ta p’esei nan mensahe ta yen di bida i speransa mas ku di doló i tristesa. Abo i ami ta profeta? Por ta ku sí, kisas na algun momentu... Hopi bia nos ta pensa ku ser profeta ta di semper ta entre duda i speransa, entre skuridat i lus. E profeta no ta heridá ku su pregunta sin kontesta sino ku e ta sana di hopi doló esnan ku ta rondon’é ku su humildat i su siguridat.
Huan Boutista ta aparesé riba e kaminda aki di bida ku semper ta duru. E ta bisa ku e tabata den desierto. Desierto, pa hopi di nos ku ta kreyente, no ta un lugá di morto sino di bida. Algun predikadó ta enfatisá e falta di importansha di lugá bandoná, lubidando ku tur loke tin den desierto ta buska bida. Serunan di santu, animá pa bientu semper ta buska mihó akomodashon. E palunan, animalnan, matanan ta kustumbrá di biba den ambiente mas ku inkómodo, pero nan ta kapas di sobrebibí ku poko, ku kasi nada, ku mas deseo ku realidat..
Den Tèstamènt Nobo ora ta hasi uso di e palabra desierto komo athetivo den refiriendo na hende esaki ke men "bandoná", desolá, privá di amigu i famia... No ta esun ku ta hañ'é den soledat, ta esun ku ta hañ'é alehá di bida, di amigu, di loke ta dunabo bida... No ta straño antó ku Huan lo batisá den desierto, na un lugá ku ta konosí ku tin ménos awa. Awa ta símbolo di bida i e bon notisia ta nesesario pa bida floresé inklusive na lugá i situashonnan mas kontrali . Nos ta pensa riba nos momentunan di difikultat i problema... nos ta kòrda riba e desierto di Huan Boutista..
Huan tabata bisa e hendenan ku "nan mester a kombèrtí nan mes na Dios". Kombèrtí ta nifiká kambia nos manera di pensa, kambia di aktitut i kombèrtí bo mes na Dios. Den fondo bida di tur ser humano ta transkurí den sekura di desierto, di bida ku ta lucha i e awa generativo di Dios.
E Palabra ta deskribí nos un Huan dòrna ku masha poko kos material. Simplemente e ta bisa nos di su bistí i di su kuminda pober. Miéntras ku kuentanan bíbliko ta deskribí pa nos e poder material di hopi hende, nos Huan ta menshoná esun ku apénas tin loke ta nesesario pa por sobrebibí. Bon lès pa nos ku ta krea tantu i tantu nesesidat... Nos ta kere ku pa Huan loke di bèrdat ta import’é ta permanesé den Dios sin tin e kosnan ku bida ta ofresé nos.
Ta bon i legítimo aspirá di ta mas. Kristiandat ta krea balansa den resignashon i e lucha pa superashon diario. Stanka ta nifiká muri, pero superá bo mes pa krea envidia i odio ta pió. E Boutista ta humiá su mes den su poder miéntras ku otro hende loke nan ta hasi ta humiá otro ku nan poder.
Evangelio ta finalisá bisando nos pa medio di palabra di Huan ku awa lo transformá den Spiritu Santu. Loke ta material lo uni na e realidat di Dios. Bon anunsio pa Pasku di Nasementu kaminda karni ta uni ku Dios pa forma un solo realidat. Dios a tuma nos karni pa e desierto di nos bida yena ku bida kada dia, na kada instante. Loke no sa ta ku si nos kurason lo ta asina habrí pa eksperimentá no e ekonan bashí di desierto, sino e presensia amoroso di Dios ku a bira hende pa salba nos... Loke atvènt ta laga pa nos ta e espera ku konfiansa ku nos kurason lo ta kombèrtí si òf nò, a lo ménos ku espektativa pa Hesus nase den dje.
Posted by Rutzen Lucas at 7.12.08 0 comments
zondag 30 november 2008
PROMÉ DJADUMINGU ATVÈNT SIKLO B
Promé Lektura : Isaías 63, 16b-17. 19b; 64, 3b-8a
Salmo : Salmo 80, 2a-3b. 15-16. 18-19
Di dos Lektura : 1Korinto 1, 3-9
Evangelio : Marko 13, 33-37
Nos ta kuminsá e djadumingu aki di Atvènt ku ta nifiká “esun ku ta bini, òf esun ku mester bini”, i ku esaki Liturgia ke yuda nos pa prepará nos mes pa risibí esun ku “tin ku bini”, kier men Kristu Glorifiká. Ta p'esei durante e tempu aki nos ta reflekshoná promé riba e promesa di e di dos binida di Kristu, i den un di dos momentu nos ta meditá riba Enkarnashon di Dios ku a sosodé dos mil aña pasá. Pues laga nos mira kon e lekturanan di e djadumingu aki ta prepará nos.
Den e promé lektura nos ta skucha profeta Isaías sklama na Dios, pidiendo pa e bini bèk ; e profeta ta bisa: “Bolbe, pa amor di bo sirbidónan” i mas despues “Señor, Abo ta nos Tata; nos ta e klei i Abo ta modelá nos”. Ku e palabranan aki nos ta mira kon Isaías ta rekonosé Dios komo orígen di e hende i fuente di tur sentido, i ta sklama pa su regreso pasobra sin su presensia e Pueblo a pèrdè tur speransa pa alkansá felisidat.
Ku e idea aki laga nos analisá e Evangelio di e djadumingu aki. Den e Evangelio aki nos ta rekonosé dos personahe: e doño di kas i e pòrtir. E doño, ku ta representá Dios, a sali i lo regresá algun dia, ora ku ménos e pòrtir ta sper’é (nifikashon di anochi) i e tarea di e pòrtir ta pa kuida e kas p'asina su hefe lo hañ’é ta realisá e tarea ku el a enkarg’é kuné. Nos ta kere ku aki ta haña dos tema masha interesante pa meditá ariba. Di un banda e realidat ku nos tur ta poseé den nos interior, un deseo, un anhelo di Dios (nos Tata) ku ta laga nos sklama di hopi manera “bini Señor”; i di otro banda, e promesa di Dios ku sigur lo bini, pues e ta fiel na su Palabra i algun dia lo e bini bèk pa realisá e union definitivo aki entre Dios i hende. Ta p'esei Hesus ta pidi nos: “sea alerta”, pasobra boso no sa “kon” ni “ki ora” Señor lo bini pa yena boso ku su bida i amor.
Ta parse nos masha interesante meditá e siman aki riba e deseo aki di transendensia i di felisidat ku nos tur ta poseé i ku hopi biaha nos ta trata di sasia di forma masha alehá di esun di Dios. Kuantu biaha nos ta kana yen di trabou, yen di aktividatnan di dibertishon i estudio pero bashí i ku falta di pas interior! Ta di unda e bashí ei ta bini ku tur e aktividatnan ei no por yena? Dikon ta interesá nos mas pa yena nos ku rekonosementu di hende na lugá di yena nos di Esun ku por sasia nos set di amor? Nos ta mira tambe hopi persona buskando den naturalesa, den yoga, den suerte, i den hopi otro realidat e satisfakshon di transishon di e deseo interior aki , pero nos ta kere ku nan ta keda kòrtiku si nan limitá nan mes na esakinan. Tin den nos tur un anhelo ku ta sklama na nos kreadó, “Bolbe serka nos”; laga nos meditá bon riba esaki., pasobra di esaki atvènt ta trata, esta pa reflekshoná riba nos vokashon pa biba den union perfekto ku Dios. Únikamente den deskanso pleno nos bida, únikamente den dje nos lo haña sosiegu, únikamente den dje nos lo haña plenitut di pas, di amor i di goso.
Laga nos kòrda ku nos ta únikamente pòrtir di e kas, ku e doño lo bini bèk un dia p'asina nos dun'é kuenta di nos trabou. Kisas nos a hiba un bida desordená i ta p'esei nos ta deseá ku ta mihó e doño di kas no bini? Nos mester ta prepará, pasobra na kualkier momentu e lo bin.
Laga nos meditá e siman aki kon nos ta bibando e deseo aki di topa ku Señor; laga nos rebibá nos kompromiso ku “e doño di kas”; e ta biniendo, kiko nos a hasi ku loke el a konfia na nos kuné? Mas ainda, nos ta prepará pa risibié?
Laga nos kuminsá nos atvènt renobando nos deseo di risibí nos Señor, esaki ta e mensahe di Señor pa e promé siman.
Posted by Rutzen Lucas at 30.11.08 0 comments
woensdag 26 november 2008
Verplichte bezinning voor Utrechtse pastores
Hilversum (Van onze redactie) 26 november 2008 - Pastoraal werkenden in het aartsbisdom Utrecht dienen regelmatig in gesprek te gaan met een geestelijk begeleider. Verdieping en reflectie is niet facultatief. Ieder lid van een pastoraal team moet aantoonbaar tien dagdelen per jaar besteden aan bezinning. Dat staat in het nieuwe aartsdiocesane pastorale beleidsplan.
Wervende kracht
Medewerkers in het pastoraat kregen het nieuwe pastorale beleidsplan vandaag in de bus. Het bevat aanzetten om de parochies en het hele bisdom om te vormen tot gemeenschappen waar wervende kracht van uitgaat. Het beleidsplan Hoopvol op weg naar een missionaire toekomst is opgesteld door de nieuwe bisdomstaf onder leiding van aartsbisschop Wim Eijk.
Geestelijk begeleider
Alleen wie zelf geestelijk leiding kan en wil ontvangen, is volgens het beleidsplan in staat om geestelijke begeleiding te geven in de geloofsgemeenschap. Daarom dienen priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers contact te onderhouden met een geestelijk begeleider. Het aartsbisdom stelt daarvoor een pool van geestelijke begeleiders samen.
Geschikte materialen
Het beleidsplan bevat een zestiental onderdelen waarop de evangelisatie kan worden aangescherpt. Zo gaat een diocesane werkgroep voor catechese ‘geschikte materialen’ maken voor parochiecatechese. Het belang dat de bisdomstaf daaraan hecht blijkt uit het feit dat een vicaris voorzitter wordt van de werkgroep.
Huwelijk en gezin
Ook de bestaande diocesane werkgroep voor huwelijk en gezin krijgt een vicaris als voorzitter. Die werkgroep gaat vormingsmateriaal samenstellen en regionale of diocesane activiteiten organiseren “die bijdragen aan de opbouw van het rooms-katholieke huwelijks- en gezinsleven”.
Jongeren
Al bij zijn installatie in januari noemde Eijk ‘jongeren’ een speerpunt zijn van zijn beleid. Het beleidsplan herhaalt dat. De voor volgend jaar om financiële redenen geschrapte jaarlijkse jongerenmanifestatie gaat vanaf 2010 gewoon weer door. Het aartsbisdom benadrukt ook het belang van jongerenactiviteiten op bovenparochieel niveau.
Voedselbanken
De al onder aartsbisschop Simonis in gang gezette samenvoeging van parochies komt de vitaliteit van de geloofsgemeenschappen ten goede, zo verwacht de bisdomstaf. Na afronding van het fusieproces telt het bisdom nog slechts 48 van de huidige 316 parochies. De bundeling moet ook de slagkracht van de parochiële caritasinstellingen vergroten. Dankzij de schaalvergroting kunnen zij grotere projecten opzetten, zoals voedselbanken, maatjesprojecten en maaltijdprojecten.
Bron: www.katholieknederland.nl
Posted by Rutzen Lucas at 26.11.08 0 comments
Aartsbisdom wil buitenlandse priesters aantrekken
Hilversum (Van onze redactie) 26 november 2008 - Het aartsbisdom Utrecht wil op korte termijn buitenlandse priesters aantrekken. Dat staat in het nieuwe pastorale beleidsplan dat de medewerkers in het pastoraat vandaag hebben ontvangen.
Priesterarme bisdom
Ook priesterreligieuzen zijn ‘zeer welkom in het priesterarme aartsbisdom’, meldt het beleidsplan. Het diocees heeft dringend priesters nodig ‘om de voortgang van het parochiepastoraat te kunnen waarborgen’.
Religieuze gemeenschappen
Ook het aantrekken van nieuwe religieuze gemeenschappen wordt een ‘speerpunt’ genoemd. Dat kunnen communauteiten zijn van priesterreligieuzen, of actieve of contemplatieve broeders en zusters. Ongeveer 25 zusters Trappisten afkomstig uit het Brabantse Berkel Enschot, verhuizen naar het Gelderse Oosterbeek. Hun nieuwe klooster wordt op 6 oktober 2009 ingezegend.
Pastoraal werkers
Het aantal beschikbare plaatsen voor pastoraal werk(st)ers in het parochiepastoraat zal afnemen, kondigt het beleidsplan aan. Daaraan zouden ‘financiële redenen’ ten grondslag liggen. In het stuk noemt de bisdomstaf het niettemin ‘van belang ook in de toekomst deze waardevolle krachten te blijven werven’.
Bron: www.katholieknederland.nl
Posted by Rutzen Lucas at 26.11.08 0 comments
dinsdag 25 november 2008
Brabanders lieten 'gezegende erfenis' op Curaçao na
Hilversum (ANP) 25 november 2008 - Zeer veel Brabantse religieuzen hebben missiewerk gedaan op Curaçao. In de jaren vijftig woonden er ruim vierhonderd zusters, broeders en paters op een bevolking van 100.000 mensen. Zij hebben veel sporen nagelaten, zoals monumenten, internaten, kerken en scholen.
Antilliaanse premier
Over het Brabantse rk-erfgoed gaat het boek De gezegende erfenis van de Brabantse journalist Ton de Jong en oud-hoofdredacteur Norbert Hendrikse van het Curaçaose dagblad Amigoe. Minister-president Emilie de Jong-Elhage van de Nederlandse Antillen neemt het boek zondag 30 november in ontvangst in de kapel van het voormalige kloosterinternaat Scherpenheuvel op Curaçao.
Ordes en congregaties
De ordes en congregaties die op Curaçao actief waren, zijn de Zusters van Liefde (Schijndel), de Zusters Franciscanessen van Breda, de Franciscanessen van Roosendaal, de Fraters van Tilburg, de Broeders van Onze Lieve Vrouw van Lourdes (Dongen), de Kruisvaarders van Sint. Jan en de Dominicanen. Zij stichtten niet alleen scholen en kerken, maar verrijkten ook de kennis van de volkskunde en stichtten sportverenigingen en muziekverenigingen.
Imposante aanvulling
Volgens De Jong en Hendrikse is het religieuze erfgoed op Curaçao een imposante aanvulling op het erfgoed in Nederland. De Brabanders kopieerden op het eiland het katholicisme in hun provincie.
Bron: www.katholieknederland.nl
Posted by Rutzen Lucas at 25.11.08 0 comments