zondag 16 november 2008

DI TRINTITRES DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Proverbionan 31, 10-13.; 19-20. 30-31
Salmo : Salmo 128, 1-6
Di dos Lektura : 1Tesalonika 5, 1-6
Evangelio : Mateo 25, 14-30


E parabel akí ta pertenesé na un grupo di parabelnan ku tin relashon ku e di dos binida di Kristu. Den dje tin un alushon kla di e promé primera komunidat ku tabata biba wardando e akontesimentu aki. Ta parse, na ora di rekordá e palabranan akí di Hesus, e evangelista tabata ke laga bon kla ku no tabata por a warda e di dos binida di Kristu ku man krusá; e wardamentu akí tabata un wardamentu aktivo, generoso i solidario ku e ruman. Laga nos analisá e personahenan.
E interpretashon di e parabel por ta mas o ménos esaki: E shon di e empleadonan ta Kristu Hesus; su ousensia, asenshon; i su di dos binida, e Parusia, ke men, su binimentu glorioso na fin di tempu.. E empleadonan ta e kristiannan na kua a enkargá e vigilansia aktivo i yen di fruta durante e tempu di espera, ke men, miéntras Señor “ta bini bèk”. E empleado negligente ta e kristian ku ta floho, ku no ta kumpli ku su mishon di “instalá e Reino de Dios” pa motibu di miedu i miedu di flohedat. E plaka ta e donnan di Dios ku Dios a entregá na nos tur pa ta na servisio di Reino di Dios.
E akshon, e dunamentu di kuenta ku e shon, ta representá e huisio definitivo, den kua nos lo tin ku duna kuenta di nos donnan. E sentensia ta partisipashon òf no partisipashon di e biennan selestial. I e frase ku e parabel ta kompartí ku nos komo konklushon: “Esun ku tin hopi, lo haña mas, i lo e tin asta na abundansia. Ma esun ku no tin nada, asta e tiki ku e tin, nan lo kit’é”. Esaki ke yuda nos komprondé ku na e momentu ku nos ta topa Hesus na un manera definitivo na final di nos bida, si nos tin un relashon profundo, komprometí i sinsero kunÉ, pues esaki lo oumentá i lo ser hibá na plenitut; pero si nos relashon ta débil, di negoshi, superfisial òf bashí, e relashon akí no ta sirbi di nada y nos lo pèrdè e salbashon ku Dios a ofresé nos.

Imaginá nos mes ku nos tin un empresa, i den dje tin un direktor, vários gerente, hopi empleado, etc. Kada un na a duna algun fakultat p'asina ku e empresa por operá ku efisiensia. Kiko lo a pasa si kualkier di e empleadonan akí ta kuminsá di utilisá nan fakultatnan, òf e konosementunan ku nan puesto ta ofresé nan pa nan bienestar personal i no esun di e empresa?… Mes kos ta sosodé ku Reino di Dios: Señor a planeá instalashon di su Reino, i su Yu Hesu-Kristu a siña nos e “manual di operashon”, pero si nos no pone nos na servisio di otro e “fakultat òf donnan” ku Dios a otorgá na nos, kiko nos por spera di e Reino? Ku e ta krese? Ku e ta desaroyá? Mi no ta kere.
Ta p’esei, awe Señor ta rekordá nos ku a duna nos hopi don na kada un: bida, salú, libertat, fe, inteligensia, trabou, hustisia, pas, ets. Pero, kiko nos ta hasiendo ku nan? Ken nos ta sirbiendo ku nan? Nos mes interes, e sosiedat konsumidó, e kantante di moda, nos empresa, nos famia, su Pueblo? Laga nos meditá esaki bon, pues e donnan akí e donnan ku Dios a duna nos pa desaroyá nan i enrikesé e Pueblo di Dios, i talbes nos a falta konsiensia komunitario na momentu di tuma desishonnan. Lo yega un dia den kua ku nos tin ku duna kuenta di e donnan akí i si nos no tabata sa na desaroyá nan pa motibu di miedu, egoismo, pichiri, flohera, inkonsiensia, òf “seguedat”, ainda e poko aki lo ser kitá di nos i nos lo no por gosa eternamente di e salbashon ku Dios a ofresé nos.

Talbes e siman akí ta bon pa bo kumpli ku e propósitonan pa yuda otro i ku bo a laga pasa bai; òf tambe lo bo por a saminá bo konsenshi pa duna kuenta na bo mes si realmente bo ta hasiendo esfuerso pa desaroyá e donnan ku Dios a dunabo.

maandag 10 november 2008

Minister Rouvoet: seksmoraal jeugd losgeslagen

Hilversum (ANP) 10 november 2008 - Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) wil een maatschappelijke discussie over de in zijn ogen ‘losgeslagen seksmoraal van de jeugd’. Dat zegt hij vandaag in een interview met het AD.

Liefde
“Een meisje wordt gezien als gebruiksartikel en seks als ruilmiddel. Het begrip liefde speelt bij deze jongeren geen rol meer.” Rouvoet benadrukte geen wettelijke maatregelen te eisen, maar een breed debat te willen. “Dit is meer dan een opvoedprobleem, het is een maatschappelijk probleem.”

Ruilmiddel
De bewindsman deed de uitspraken naar aanleiding van de documentaire Sex Sells, die vorige week op de televisie te zien was. Daarin vertellen jongeren onder meer seks te zien als ruilmiddel.

Scheef beeld
“Als de mentaliteit onder jongeren is dat je even naar een garagebox gaat en een meisje pakt als je zin hebt in seks, dan verdwijnt toch elk normaal zicht op relaties? Veel kinderen hebben een scheef beeld van seks, vriendschappen en relaties. En dat kán geen gezonde invloed hebben op de samenleving”, stelt de minister.

Gedragsproblemen
“Met 85 procent van de kinderen gaat het goed, maar als je kijkt naar de overige 15 procent, heb je het nog over heel veel kinderen met gedragsproblemen.”

Ouders
Volgens Rouvoet staat er ‘een generatie op het spel’. “Dit gaat niet om kleinigheden, het is echt een zeer ernstig probleem aan het worden. En echt niet alleen in de Bijlmer. Veel ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen allemaal bezighoudt.”

Coalitie
Vanuit de coalitie klinkt moet Rouvoet meer doen om het probleem op te lossen. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk stelt vorig jaar al tot een debat te hebben opgeroepen. Ze zou nu willen zien dat voor jeugdzorg, onderwijs en sportverenigingen duidelijker wordt hoe ze met jongeren om kunnen gaan als het gaat om seksuele moraal. Dat zou een gedragscode kunnen zijn. “Er bestaat nu nog een enorme verlegenheid tegenover dit onderwerp.”

Concrete aanpak
PvdA’er Lea Bouwmeester ziet niet veel in een debat, waar alleen mensen aan meedoen bij wie het probleem niet speelt. “Rouvoet is een beetje de minister van debat. Terwijl hij de regie zou moeten nemen en met een concrete aanpak zou moeten komen.” Volgens Bouwmeester zou met een snel onderzoek onder jeugdwerkers het probleem in kaart moeten worden gebracht.

Bron: www.katholieknederland.nl

zondag 9 november 2008

DEDIKASHON DI BASÍLIKA LATERANENSE

Promé Lektura : Ezekiel 47, 1-2. 8-9. 12
Salmo : Salmo 46, 1-2. 4-5. 7-8
Di dos Lektura : 1Korinto 3, 9c11. 16-17
Evangelio : Huan 2, 13-22


Fiesta di katedral di Roma, ‘kabes i mama’ di tur misa rònt mundu.

Awe nos ta selebrá un fiesta poko konosí: Dedikashon di e basílika di Letrán. Kiko e fiesta akí ta nifiká? Dikon nos ta selebr’é? Basílika di Letrán ta e katedral di Roma. Di Roma, nos tur konosé basta bon e basílika di San Pedro di Vatikano, edifiká riba e graf di e promé di e Apòstelnan, i ku e ta manera un símbolo di Iglesia universal, ku su kupel, su plasa, e dos brasanan ku ta sali for di basílika i ta parse ku nan ke brasa hinter mundu, lugá di tantu peregrinashon. El bira asina importante despues ku Roma a kai den man di Rei di Italia na aña 1870 i Papa a keda será, manera prezu na Vatikano.
Na Roma tambe tin un otro misa, no tan konosí pero tambe mashá importante, e mas importante, pasobra e ta e katedral di siudat di Roma i ‘kabes i mama’ di tur misa rònt mundu, e katedral propio di Iglesia di Roma, e símbolo i lugá di enkuentro di kristiannan di e siudat akí ku tabata, for di prinsipio, e lugá di referensia i sentro di unidat di hinter iglesia.

E katedral aki, manera nos a kaba di bisa, ta e basílika di Santísimo Salbador, yamá popularmente, Basílika san Huan de Letrán. I awe, ku ta selebrá aniversario di su konsagrashon -di su "dedikashon" eksklusivo na Dios-, hinter Iglesia universal tambe ta selebr’é, pa rekordá ku tur Iglesia, den tur lugá nos ta uní rondó di e misa mas importante na Roma. Den dje, nos ta haña e “kátedra”, esta e stul kaminda Papa ta kabes visibel di hinter Iglesia i for di dje e ta proklamá e dògmanan, esta e bèrdatnan di fe ku tur katóliko ta profesá. Konsilio Vatikano I a proklamá ku “ora Papa ta papia tokante fe i moral “ex cathedra” (for di su kátedra, esun ku ta na San Huan di Letran) e ta infalibel, e no por faya. Spiritu Santu ta gui’é”. P’esei Basílika di Santísimo Salbador òf Basílika di San Huan ta ‘kabes i mama’ di tur misa katóliko. E fiesta di awe ta reflehá e realidat akí. P’esei nos ta selebr’é ku solemnidat i ta hasi su selebrashon mas importante ku esun di djadumingu.

Durante e Aña litúrgiko, Iglesia diosesano ta selebrá tur aña e konsagrashon di katedral di kada Diósesis, meskos ku di e misanan parokial. Katedral ta e misa di Obispu, kabes visibel di Iglesia lokal. Tambe e misa parokial, pasobra e ta nifiká e asamblea kristian ku ta reuní den un lugá pa selebrá S.S. di Misa, otro Sakramentonan i bida kristian komunitario ta haña e sentro. Si nos no sa ki dia Obispu a konsagrá e misa parokial, nos Diósesis a establesé ku e dia ei ta riba 25 di òktober. Mara nos por kuminsá selebrá e fiesta importante akí den kada parokia!

Awe, ku ta e konsagrashon di katedral di Roma, e lekturanan ta invitá nos pa reflekshoná riba loke nan ta nifiká, i e balor ku nan tin, e edifisionan akí kaminda nos ku ta kristian ta reuní i ku nos ta denominá ‘misa'. I e reflekshon akí tin komo dos aspekto, dos kara: promé, e lekturanan ta invitá nos pa duna kuenta di ku e edifisio ta importante, ounke no ta esun di mas importante, pero e tin referensia ku e “edifisio spiritual, ku ta Iglesia Katóliko; despues, tambe nan ta invitá nos pa mira ku e edifisionan di Iglesia ta –lo mester tabata - un bon signo pa nos tur.

-Loke ta aserká Dios ta Hesu-Kristu i e komunidat bibu.

E promé aspekto nos ta mir’é mashá kla den e evangelio. Hesus, dilanti di e desaster ku tèmpel di Herusalèm tabata presentá, no ta limitá su mes únikamente na ekspulsá e bendedornan. Muchu mas: El a bisa nan ku, si nan ke, ya nan por basha hinter e edifisio ei abou, pasobra loke ta realmente importante, loke ta aserká realmente na Dios, no ta e piedranan magnífiko, sino Hesus mes. E, ku su fidelidat te na morto, ku e bida nobo ku el a brota for di su krus, ta e úniko ku ta uni nos ku Dios definitivamente, e úniko ku ta aserká humanidat na e bida dibino. No ta e piedranan, no ta e sakrifisionan material, no ta e ritonan: ta únikamente Hesus, ta únikamente e bon notisia di Hesus, pero nos ta hende i nos tin mester komo kreyentenan, komo komunidat bibu di edifisionan, di sakrifisionan, di ritonan pa por hasi di e kas di Dios un kas di orashon, di amor, di rèspèt kaminda pueblo ta reuní pa sinti ku nos ta komunidat di fe.

I San Pablo, den e di dos lektura, ta kompletá e reflekshon di e evangelio bisando nos: boso ta tèmpel di Dios.

Hesu-Kristu ta e fundeshi di e edifisio, e úniko fundeshi posibel. Pero, kada un di nos, kada kreyente ku ta siguiÉ, bibando den komunion kunÉ, ta konstruí e edifisio akí ku ta Iglesia. Kada un di nos ta e piedra bibu ku nos ta hasi presente meimei di mundu e forsa salbador di Dios, i nos ta e señal di e amor di Dios ku ta salba hinter humanidat.

Ta p'esei e edifisionan material no ta lo mas importante, ni nos mester mira nan manera nan tin un balor dibino, manera un lugá ku tin forsa spesial. Nò, e balor no ta bini di nan mes, ma pasobra nan ta e lugá kaminda komunidat kristian ta reuní, e lugá kaminda nan ta topa ku otro, konvoká pa medio di Hesu-Kristu. Kreyentenan ta e piedranan bibu ku ta forma e tèmpel di Dios.

- E kasnan di Iglesia ta señal di presensia di e Spiritu di Hesu-Kristu.

Nos por bisa ku esaki ku nos ta drenta den e di dos aspekto ku nos a papia: nos misanan, e edifisionan kaminda e Iglesia ta konvoká pa medio di Hesu-Kristu ta reuní, tin un balor importante komo signo di fe, komo señal di e komunidat ku nos tur huntu ta forma, edifiká riba e piedra prinsipal ku ta Hesu-Kristu.

Den e kas akí kaminda nos ta reuní aworakí pa selebrá Eukaristia, kuantu kos importante a pasa! Hopi di esnan ku ta aki sigur sigur a haña Boutismo den e kas aki, i a kuminsá nan kaminda kristian. Hopi tambe lo a risibí aki Eukaristia pa promé biaha, i for di promé biaha ei a kontinuá partisipando kada djadumingu -o kisas kada dia - na mesa di Señor, den komunidat di e rumannan. Kisas tambe nan a risibí Konfirmashon aki, òf a selebrá nan Matrimonio. I mas di un biaha bo a bini pa bisa e último ayó, i pa resa, pa algun parientek òf amigu defunto. Òf bo a drenta aki pa bo djis drenta den silensio dilanti e tabernakel.

E kas akí, e konstrukshon kaminda nos komunidat kristian ta reuní, ta un señal visibel di tur esaki. I nos tur, ora nos ta pasa den kayanan di nos bario (pueblo òf siudat) pa bai traha, òf pa bai kumpra kos, òf simplemente pa keiru, i nos pasa dilanti di misa, sigur nos lo por rekordá e bunita imágennan di kua Ezekiel tabata papia ku nos den e promé lektura i ku despues a ripití den e salmo: e misa aki, i tur misa, ta hasi visibel e santuario ku ta Hesu-Kristu mes, e santuario ku ta presensia di Dios meimei di hende; fo’i e tèmpel akí ta kore un riu di awa di bida i di salbashon, awa kapas pa saneá awanan salu i morto, kapas di duna bida, kapas di laga krese tur alimento, tur speransa; awa, den poko palabra, ku ta fe i komunidat di kreyentenan i Spiritu di Hesu-Kristu presente den nos.

Mare Santa Eukaristia ku nos ta selebrá awe por yuda nos biba ku mas fervor e fundeshinan di nos fe.
Mare ku semper ora nos drenta den e misa aki, òf den kualkier otro misa, òf ku semper ora nos ta pasa dilanti di e mes, nos por renobá nos fundeshinan, rekonosé e piedra prinsipal ku ta Kristu Hesus, e diesdos pilá ku ta Hesus su Apòstelnan, esta Iglesia i ku e murayanan por ta nos relashon ku tur otro hende pa nan tur haña un dak ku ta protehá nan.

zaterdag 8 november 2008

“Wat belangrijk is moet wachten”


De man die vele jaren woordvoerder was van paus Johannes Paulus II en Benedictus XVI, Joaquin Navarro-Valls, sprak voor de voorlichters van Nederlandse bisdommen georganiseerd door het Informatiebureau van het Opus Dei.


Je zult maar paus zijn, een tv-station maakt een programma over je en wil je ook even zelf een vraag stellen. 'Waarvoor is de Katholieke Kerk er?' In 35 seconden graag. “Theologen zouden er boeken vol over schrijven”, zegt Joaquin Navarro-Valls. “Maar paus Johannes Paulus II had een heel kort antwoord: het gaat in de kerk om redding.”

Het was les een in kerkelijke communicatie, van de man die van 1984 tot 2006 woordvoerder van het Vaticaan was: je moet voor jezelf duidelijk hebben wat je precies wilt zeggen. “Als dat voor onszelf niet helder is, kunnen we het ook niet uitdragen.”

Navarro-Valls was gisteren in Nederland om zijn ervaring te delen met de woordvoerders van de Nederlandse bisdommen. Vóór 1984 was hij Italiëcorrespondent voor diverse Spaanse media. Bij de persdienst van het Vaticaan kwam hij nooit. “Journalisten willen nieuws en dat kreeg je daar niet.” Als woordvoerder pakte hij dat anders aan. “Belangstelling voor de kerk was er genoeg bij journalisten. Mijn probleem was hoe ik ze voldoende informatie kon geven.”

Hij vertelde over de Poolse paus als de man van het mediagenieke gebaar. Biddend aan de Klaagmuur of op gevangenisbezoek bij de man die hem had willen vermoorden – het waren beelden die de wereld over gingen en boekdelen spraken.

Maar als je in Nederland werkt en jouw bisschop, of jouw kerk, is niet zo mediageniek? “Ook dan zijn er genoeg onderwerpen waarover je iets te zeggen hebt. Probeer de agenda te maken. De publieke opinie is als een lege container; de vraag is wie er iets in gooit.”

Menselijke contacten

Sluit bij het uitdragen van je boodschap aan bij de taal van het medium – tv, radio, krant, sms hebben allemaal hun eigen mogelijkheden en beperkingen. Dat was les twee van Navarro-Valls.

En als mensen het niet willen horen, getuig dan met je levensstijl. Dan kun je vooroordelen wegnemen, zonder nare discussies, zei hij. “Bijna twintig eeuwen heeft de kerk haar boodschap verkondigd zonder de moderne communicatiemiddelen: via het gezin, de liturgie, catechese, onderwijs, maatschappelijke zorg en gewone menselijke contacten. Zo zal het ook blijven gaan.”

“Maar ook in de moderne communicatiesamenleving voelt de kerk zich thuis: in christelijke landen is de meeste persvrijheid'', aldus de voormalige pauselijke woordvoerder.

Aan de bisdomwoordvoerders hield hij onder meer voor: “Maak onderscheid tussen wat dringend en wat belangrijk is. Alles is altijd dringend. Maar als het óók belangrijk is, moet het wachten. Want dan moet je het extra zorgvuldig doen.”

Twintig jaar trok Navarro-Valls dagelijks met Johannes Paulus II op. Hij schrijft nog eens een boek over de Poolse paus, “want in de boeken die er zijn, ontbreekt wie hij echt was als persoon”. Zelf heeft hij de vorige paus drie keer geadviseerd af te treden. “Ja, daar zeg je iets heel belangrijks. Herinner me er over vijf jaar nog eens aan”, zei die dan.

Het is niet goed voor een kerk als mensen te lang op dezelfde post zitten, aldus Navarro-Valls. Daarom vertrok hij zelf als Vaticaanwoordvoerder in 2006, toen Benedictus XVI twee jaar paus was.

Bron: Wim Houtman // Nederlands Dagblad.

woensdag 5 november 2008

'Homohuwelijk haalt het niet in VS'

Hilversum (ANP) 5 november 2008 - Na het tellen van 86 procent van de stemmen heeft een krappe meerderheid van de Californiërs vooralsnog tegen het homohuwelijk gestemd. Dat meldden Amerikaanse media vandaag. Ook Florida en Arizona stemden tegen het homohuwelijk.

Man en vrouw
De inwoners van Californië, Arizona en Florida mochten tegelijk met de presidentsverkiezingen voor of tegen een voorstel stemmen om in de grondwet vast te laten leggen dat het huwelijk exclusief tussen man en vrouw is.

Burgerrechten
De initiatiefnemers van het voorstel vinden dat de toekomst van het traditionele gezin op het spel staat. Tegenstanders zeggen te vechten voor de burgerrechten van homoseksuelen en dus voor gelijke behandeling in de grondwet.

Tegen
De initiatiefnemers van het voorstel voerden flink campagne met het feit dat kinderen op school les zouden krijgen over het homohuwelijk, als deze verbintenis in de grondwet zou worden vastgelegd. Dat is was volgens veel kiezers het beslissende argument voor hen om tegen het homohuwelijk te stemmen.

Katholieke allochtonen
In Californië werd vooral steun gezocht voor het voorstel bij de enorm gegroeide groep immigranten van Latijns-Amerikaanse afkomst. Deze veelal zeer katholieke allochtonen vormen inmiddels 30 procent van de 37 miljoen Californiërs. De latino's stemden bij een referendum in 2000 met overweldigende meerderheid tegen de invoering van het homohuwelijk.

Discriminatie
Het Californische hooggerechtshof maakte in mei dit jaar een einde aan de discriminatie. Sindsdien lieten zich ongeveer 18.000 Amerikaanse homoparen trouwen, ook van buiten Californië.

Bron: www.katholieknederland.nl

Katholieken kiezen voor Obama


Hilversum (Van onze redactie) 5 november 2008 - Amerikaanse katholieken hebben in meerderheid hun stem uitgebracht op Barack Obama. Dat blijkt uit diverse exit-polls. Daarmee legden zij de waarschuwing van een aantal bisschoppen naast zich neer dat het een zonde is te stemmen op een kandidaat die tegen strafbaarstelling van abortus is.


Meer dan de helft
Uit onderzoek van CNN blijkt dat van de burgers die hun stem uitbrachten, 26 procent katholiek was. Van hen heeft volgens de nieuwszender 53 procent op Obama gestemd en 45 procent op McCain. Ook nieuwszender MSNBC registreerde een katholieke voorkeur voor Obama: 54 procent tegen 45 voor McCain.

Stemadvies
Een aantal vooraanstaande Amerikaanse bisschoppen betoogden de afgelopen weken dat abortus het belangrijkste issue was van de verkiezingen. Ze wezen erop dat katholieken een zonde begingen als ze hun stem uitbrachten op een kandidaat die het recht op abortus erkent. Daarmee gaven zij een impliciet stemadvies voor McCain en tegen Obama. Een meerderheid van de katholieken blijkt zich daar niet veel van te hebben aangetrokken.

Abortus niet het belangrijkste
Katholieke kiezers verschillen niet veel van overige Amerikanen. De economie was ook voor hen het belangrijkste verkiezingsthema. Maar weinig katholieken gaven in de exit-polls aan dat abortus voor hen het belangrijkste item was.

Media-aandacht
De bisschoppen die abortus tot hoofdonderwerp van de verkiezingen verhieven, vertegenwoordigden een minderheid van het Amerikaanse episcopaat, stelt de jezuïet Thomas J. Reese vandaag in de Washington Post. Maar door de media-aandacht die zij genereerden wekten zij de indruk ook namens hun zwijgende collega’s te spreken, constateert de vooraanstaande kenner van de Amerikaanse catholica.

Partij van de dood
De aartsbisschoppen Charles Chaput en Raymond Burke gingen voorop in de strijd tegen Obama. Burke - die in 2004 als aartsbisschop van Saint Louis al opriep de toenmalige presidentskandidaat John Kerry de communie te weigeren - ging het verst. De prelaat, die als prefect van de Apostolische Signatuur tegenwoordig een hoge positie inneemt in het Vaticaan, sprak over de Democratische Partij als de ‘partij van de dood’.

Instructie
De Amerikaanse bisschoppen die zich uitspraken tegen Obama hielden zich niet aan de instructie die ze vorig jaar zelf publiceerden: Forming Consciences for Faithful Citizenship (‘Gewetens vormen voor gewetensvol burgerschap’). Daarin stelde de bisschoppenconferentie dat “kerkleiders het moeten vermijden om kandidaten af te vallen of te steunen of mensen te vertellen hoe te stemmen”.

maandag 3 november 2008

Werknemers Vaticaan moeten weer uren klokken

Hilversum (Van onze redactie) 3 oktober 2008 - De werknemers van het Vaticaan moeten weer in- en uitklokken. Alle medewerkers, van tuinman tot curiekardinaal, hebben een elektronische toegangskaart ontvangen waarmee hun gemaakte werkuren worden geregistreerd.

Uren klokken
Paus Johannes XXIII schafte de werkurenregistratie in het Vaticaan in 1960 af. Volgens de toenmalige bisschop van Rome moest het Vaticaan als werkgever vertrouwen hebben in zijn werknemers. Nauwlettende controle op de gemaakte uren paste daar niet bij.

Beoordelingsformulier
Het Vaticaan probeert nu om meer prestatiegerichte beloning in te voeren. Daarbij hoort vanaf januari ook een beoordelingsformulier voor netheid, toewijding en professionaliteit. Die kwaliteiten kunnen worden gekwalificeerd als uitstekend, goed, voldoende of onvoldoende. Mocht de werknemer een onvoldoende scoren dan kunnen disciplinaire maatregelen volgen. Goede prestaties daarentegen moeten een vlotter carrièreverloop of een verhoging van het salaris mogelijk maken.

Pastorale taken in het gedrang
Volgens het Italiaanse persbureau ANSA hebben de medewerkers overwegend positief gereageerd op de beoordelingsformulieren, maar bestaat er nog bezorgdheid over de klokkaart. Vooral in het Vaticaan werkzame priesters zouden klagen dat het urenregistratiesysteem geen rekening houdt met hun pastorale taken buiten de muren van de stadstaat.

Salarissen
Op dit moment is het basisinkomen van de Vaticaanse werknemer 1.300-2.300 euro, met een extra toeslag voor leeftijd. Dat lijkt misschien wat karig, maar werknemers van de stadstaat betalen weinig belasting en kunnen bij de Vaticaanse benzinepomp goedkoop benzine tanken en voordelig boodschappen doen in de supermarkt.

Bron: www.katholieknederland.nl