woensdag 26 november 2008

Verplichte bezinning voor Utrechtse pastores

Hilversum (Van onze redactie) 26 november 2008 - Pastoraal werkenden in het aartsbisdom Utrecht dienen regelmatig in gesprek te gaan met een geestelijk begeleider. Verdieping en reflectie is niet facultatief. Ieder lid van een pastoraal team moet aantoonbaar tien dagdelen per jaar besteden aan bezinning. Dat staat in het nieuwe aartsdiocesane pastorale beleidsplan.

Wervende kracht
Medewerkers in het pastoraat kregen het nieuwe pastorale beleidsplan vandaag in de bus. Het bevat aanzetten om de parochies en het hele bisdom om te vormen tot gemeenschappen waar wervende kracht van uitgaat. Het beleidsplan Hoopvol op weg naar een missionaire toekomst is opgesteld door de nieuwe bisdomstaf onder leiding van aartsbisschop Wim Eijk.

Geestelijk begeleider
Alleen wie zelf geestelijk leiding kan en wil ontvangen, is volgens het beleidsplan in staat om geestelijke begeleiding te geven in de geloofsgemeenschap. Daarom dienen priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers contact te onderhouden met een geestelijk begeleider. Het aartsbisdom stelt daarvoor een pool van geestelijke begeleiders samen.

Geschikte materialen
Het beleidsplan bevat een zestiental onderdelen waarop de evangelisatie kan worden aangescherpt. Zo gaat een diocesane werkgroep voor catechese ‘geschikte materialen’ maken voor parochiecatechese. Het belang dat de bisdomstaf daaraan hecht blijkt uit het feit dat een vicaris voorzitter wordt van de werkgroep.

Huwelijk en gezin
Ook de bestaande diocesane werkgroep voor huwelijk en gezin krijgt een vicaris als voorzitter. Die werkgroep gaat vormingsmateriaal samenstellen en regionale of diocesane activiteiten organiseren “die bijdragen aan de opbouw van het rooms-katholieke huwelijks- en gezinsleven”.


Jongeren
Al bij zijn installatie in januari noemde Eijk ‘jongeren’ een speerpunt zijn van zijn beleid. Het beleidsplan herhaalt dat. De voor volgend jaar om financiële redenen geschrapte jaarlijkse jongerenmanifestatie gaat vanaf 2010 gewoon weer door. Het aartsbisdom benadrukt ook het belang van jongerenactiviteiten op bovenparochieel niveau.

Voedselbanken
De al onder aartsbisschop Simonis in gang gezette samenvoeging van parochies komt de vitaliteit van de geloofsgemeenschappen ten goede, zo verwacht de bisdomstaf. Na afronding van het fusieproces telt het bisdom nog slechts 48 van de huidige 316 parochies. De bundeling moet ook de slagkracht van de parochiële caritasinstellingen vergroten. Dankzij de schaalvergroting kunnen zij grotere projecten opzetten, zoals voedselbanken, maatjesprojecten en maaltijdprojecten.

Bron: www.katholieknederland.nl

Aartsbisdom wil buitenlandse priesters aantrekken

Hilversum (Van onze redactie) 26 november 2008 - Het aartsbisdom Utrecht wil op korte termijn buitenlandse priesters aantrekken. Dat staat in het nieuwe pastorale beleidsplan dat de medewerkers in het pastoraat vandaag hebben ontvangen.

Priesterarme bisdom
Ook priesterreligieuzen zijn ‘zeer welkom in het priesterarme aartsbisdom’, meldt het beleidsplan. Het diocees heeft dringend priesters nodig ‘om de voortgang van het parochiepastoraat te kunnen waarborgen’.

Religieuze gemeenschappen
Ook het aantrekken van nieuwe religieuze gemeenschappen wordt een ‘speerpunt’ genoemd. Dat kunnen communauteiten zijn van priesterreligieuzen, of actieve of contemplatieve broeders en zusters. Ongeveer 25 zusters Trappisten afkomstig uit het Brabantse Berkel Enschot, verhuizen naar het Gelderse Oosterbeek. Hun nieuwe klooster wordt op 6 oktober 2009 ingezegend.

Pastoraal werkers
Het aantal beschikbare plaatsen voor pastoraal werk(st)ers in het parochiepastoraat zal afnemen, kondigt het beleidsplan aan. Daaraan zouden ‘financiële redenen’ ten grondslag liggen. In het stuk noemt de bisdomstaf het niettemin ‘van belang ook in de toekomst deze waardevolle krachten te blijven werven’.

Bron: www.katholieknederland.nl

dinsdag 25 november 2008

Brabanders lieten 'gezegende erfenis' op Curaçao na

Hilversum (ANP) 25 november 2008 - Zeer veel Brabantse religieuzen hebben missiewerk gedaan op Curaçao. In de jaren vijftig woonden er ruim vierhonderd zusters, broeders en paters op een bevolking van 100.000 mensen. Zij hebben veel sporen nagelaten, zoals monumenten, internaten, kerken en scholen.

Antilliaanse premier
Over het Brabantse rk-erfgoed gaat het boek De gezegende erfenis van de Brabantse journalist Ton de Jong en oud-hoofdredacteur Norbert Hendrikse van het Curaçaose dagblad Amigoe. Minister-president Emilie de Jong-Elhage van de Nederlandse Antillen neemt het boek zondag 30 november in ontvangst in de kapel van het voormalige kloosterinternaat Scherpenheuvel op Curaçao.

Ordes en congregaties
De ordes en congregaties die op Curaçao actief waren, zijn de Zusters van Liefde (Schijndel), de Zusters Franciscanessen van Breda, de Franciscanessen van Roosendaal, de Fraters van Tilburg, de Broeders van Onze Lieve Vrouw van Lourdes (Dongen), de Kruisvaarders van Sint. Jan en de Dominicanen. Zij stichtten niet alleen scholen en kerken, maar verrijkten ook de kennis van de volkskunde en stichtten sportverenigingen en muziekverenigingen.

Imposante aanvulling
Volgens De Jong en Hendrikse is het religieuze erfgoed op Curaçao een imposante aanvulling op het erfgoed in Nederland. De Brabanders kopieerden op het eiland het katholicisme in hun provincie.

Bron: www.katholieknederland.nl

maandag 24 november 2008

Bo tin derechi di rabia, pero...

Bo tin derechi di rabia,
pero bo no mester trapa dignidat dje otro.

Bo tin derechi di sinti yalurs di triunfo di otro,
pero bo no mester deseá nan malu.

Bo tin derechi di kai,
pero bo no mester keda na suela.

Bo tin derechi di frakasá,
pero bo no mester sinti bo mes derotá.

Bo tin derechi di kibuká,
pero bo no mester sinti duele di bo mes.

Bo tin derechi di tin un mal dia,
pero bo no mester permití ku e ta bira kustumber.

Bo tin derechi di tuma desishon robes,
pero bo no mester keda pegá na tal momentu.

Bo tin derechi pa ta felis,
pero bo no mester lubidá di ta gradesido.

Bo tin derechi di pensa riba futuro,
pero bo no mester lubidá presente.

Bo tin derechi di buska bo superashon,
pero bo no mester lubidá bo balornan.

Bo tin derechi di triunfá,
pero no mester ta a kosta di otro.

Bo tin derechi di inbentá,
pero bo no mester lubidá Dios.

Bo tin derechi di biba na pas,
pero bo no mester konfundí e derechi aki
pa ta mediokre òf konformista.

Bo tin derechi pa biba den rikesa,
pero bo no mester lubidá kompartí ku esnan ménos fortuná.


Bo tin derechi pa desanimá,
pero bo no mester pèrdè speransa.

Bo tin derechi riba hustisia,
pero bo no mester konfundié ku vengansa.

Bo tin derechi di eksitá,
pero bo no mester keda sin ta kortes.

Bo tin derechi riba mihó mañan,
pero bo no mester origin’é den un awe froudulento.

Bo tin derechi pa ta positivo,
pero bo no tin nodi di ta arogante.

Djadumingu di Kristu Rei siklo A

Promé Lektura : Ezekiel 34, 11-12. 16-17
Salmo : Salmo 23, 1-6
Di dos Lektura : Korinto 15, 20-28
Evangelio : Mateo 25, 31-46


Ta notabel ku tur e figuranan ku Hesus ta trese dilanti den e pasashi aki: promé e ta presentá su mes manera e Yu di Hende ku lo bini na final di tempu yen di gloria, señalando ku esaki su karakter di Mesias; despues E ta kompará su mes ku e Wardador ku konosé i ta kuida su karnénan; despues komo rei i hues ku lo huzga ken lo drenta den su Reino i ken lo no por hasi esaki. Si nos buska un faktor komun entre tur e figuranan, nos lo a yega na konklushon di ku Hesus ta tur esaki komo ku el a sa di entregá su bida pa su pueblo. Laga nos splika, Hesus por proklamá su mes komo Mesias, Wardadó i Rei di e pueblo de Dios, pasobra E a entregá su bida asta te yega na morto p'asina pueblo aki tin bida. Esaki ta fundamentu di su reinado, su sirbishi , su entrega i su solidaridat hibá t’e den ekstremo. Asina nos lo por komprondé e palabranan ku El a bisa: “ E Yu di hende no a bini pa hende sirbié sino pa E sirbi nan i pa E entrega Su bida pa liberashon di tur hende”.

Otro elemento importante ta e kantidat di biaha ku Hesus ta identifiká su mes ku esnan ku tin semehansa ku e Reino; por ehèmpel ku mucha “Kualke di boso ku risibí un mucha manera esaki den Mi nòmber, ta risibí Mi mes”; òf esnan ku a mand’é: “Esun ku risibí boso, ta risibí AMI, esun ku risibí Ami ta risibí esun ku a manda Mi”; i den e pasashi aki, ku esun ku tin hamber, esun ku tin set, esun sunú, esun den prison, etc.

Ku e dos elementonan aki: sirbishi komo signo esensial di Kristu i su identifikashon ku e ruman, nos lo por komprondé e mensahe di e Evangelio mihó. Kristu lo bin pa pidi kuenta na kada ken di loke el a risibí, pasobra ta E komo Dios ta esun ku a “repartí” e talentonan den su Reino, pero e forma den kua nos tin ku kontest’é lo no ta ku nos palabra- sino ku nos obranan. Kier men, lo esensial den siguimentu di Kristu mester ta karidat pa próhimo, pa esun den nesesidat; i for di aki den tur sentido mester sali nos akshonnan komo kristian i yunan di e Reino di Dios.

E djadumingu aki, riba kua nos ta selebrá Solemnidat di Kristu Rei, mester sirbi nos pa pensa: riba kiko mi ta basa mi realisashon komo kristian ? riba mi asistensia na misa, den mi orashonnan di piedat, evitando di mata, forniká i hòrta? Nada di esaki tin sentido si e no bai kompañá di un bon “dosis” di akto di karidat konkreto. E nòmber kristian no por separá su mes di aktitut di sirbishi i di solidaridat ku esun den nesesidat. Mester rekordá ku nos tur, for di nos boutismo, nos ta rei huntu ku Kristu, pero ku e reinado aki ta ehersé den sirbishi i amor konkreto i berdadero pa e ruman. Si nos asistí na misa, ta presisamente pa alimentá nos mes i pa por stima esnan rondó di nos ku mayor plenitut; si nos resa un rosario ta pa rekordá e obra redentor di Kristu, i motivá pa medio di dje nos ta imitá su testimonio; si nos no ta mata, no ta basta; nos tin ku promové i defendé bida. I asina, kada un di nos aktividatnan nos mester realisá nan, tratando di duna bida na e siñansa aki di Hesus ku ta bisa nos: “ E Yu di hende no a bini pa hende sirbié ma pa E sirbi nan i p’E entrega Su bida pa liberashon di tur.”

Talbes e siman aki nos lo por hasi esfuerso pa duna sirbishi manera Kristu a sirbi; ku su sensibilidat pa rekonosé nesesidat di esnan ku tabata rondon’é, ku su afan pa hasi ku tur hende sinti nan mes akseptá pa e SER ku e ta i ku e solidaridat aki ku a hib’é pa duna su bida pa kada un di nos. E ora ei si nos lo por grita ku nos bida: “Biba Kristu Rei”.

zondag 16 november 2008

DI TRINTITRES DJADUMINGU SIKLO A

Promé Lektura : Proverbionan 31, 10-13.; 19-20. 30-31
Salmo : Salmo 128, 1-6
Di dos Lektura : 1Tesalonika 5, 1-6
Evangelio : Mateo 25, 14-30


E parabel akí ta pertenesé na un grupo di parabelnan ku tin relashon ku e di dos binida di Kristu. Den dje tin un alushon kla di e promé primera komunidat ku tabata biba wardando e akontesimentu aki. Ta parse, na ora di rekordá e palabranan akí di Hesus, e evangelista tabata ke laga bon kla ku no tabata por a warda e di dos binida di Kristu ku man krusá; e wardamentu akí tabata un wardamentu aktivo, generoso i solidario ku e ruman. Laga nos analisá e personahenan.
E interpretashon di e parabel por ta mas o ménos esaki: E shon di e empleadonan ta Kristu Hesus; su ousensia, asenshon; i su di dos binida, e Parusia, ke men, su binimentu glorioso na fin di tempu.. E empleadonan ta e kristiannan na kua a enkargá e vigilansia aktivo i yen di fruta durante e tempu di espera, ke men, miéntras Señor “ta bini bèk”. E empleado negligente ta e kristian ku ta floho, ku no ta kumpli ku su mishon di “instalá e Reino de Dios” pa motibu di miedu i miedu di flohedat. E plaka ta e donnan di Dios ku Dios a entregá na nos tur pa ta na servisio di Reino di Dios.
E akshon, e dunamentu di kuenta ku e shon, ta representá e huisio definitivo, den kua nos lo tin ku duna kuenta di nos donnan. E sentensia ta partisipashon òf no partisipashon di e biennan selestial. I e frase ku e parabel ta kompartí ku nos komo konklushon: “Esun ku tin hopi, lo haña mas, i lo e tin asta na abundansia. Ma esun ku no tin nada, asta e tiki ku e tin, nan lo kit’é”. Esaki ke yuda nos komprondé ku na e momentu ku nos ta topa Hesus na un manera definitivo na final di nos bida, si nos tin un relashon profundo, komprometí i sinsero kunÉ, pues esaki lo oumentá i lo ser hibá na plenitut; pero si nos relashon ta débil, di negoshi, superfisial òf bashí, e relashon akí no ta sirbi di nada y nos lo pèrdè e salbashon ku Dios a ofresé nos.

Imaginá nos mes ku nos tin un empresa, i den dje tin un direktor, vários gerente, hopi empleado, etc. Kada un na a duna algun fakultat p'asina ku e empresa por operá ku efisiensia. Kiko lo a pasa si kualkier di e empleadonan akí ta kuminsá di utilisá nan fakultatnan, òf e konosementunan ku nan puesto ta ofresé nan pa nan bienestar personal i no esun di e empresa?… Mes kos ta sosodé ku Reino di Dios: Señor a planeá instalashon di su Reino, i su Yu Hesu-Kristu a siña nos e “manual di operashon”, pero si nos no pone nos na servisio di otro e “fakultat òf donnan” ku Dios a otorgá na nos, kiko nos por spera di e Reino? Ku e ta krese? Ku e ta desaroyá? Mi no ta kere.
Ta p’esei, awe Señor ta rekordá nos ku a duna nos hopi don na kada un: bida, salú, libertat, fe, inteligensia, trabou, hustisia, pas, ets. Pero, kiko nos ta hasiendo ku nan? Ken nos ta sirbiendo ku nan? Nos mes interes, e sosiedat konsumidó, e kantante di moda, nos empresa, nos famia, su Pueblo? Laga nos meditá esaki bon, pues e donnan akí e donnan ku Dios a duna nos pa desaroyá nan i enrikesé e Pueblo di Dios, i talbes nos a falta konsiensia komunitario na momentu di tuma desishonnan. Lo yega un dia den kua ku nos tin ku duna kuenta di e donnan akí i si nos no tabata sa na desaroyá nan pa motibu di miedu, egoismo, pichiri, flohera, inkonsiensia, òf “seguedat”, ainda e poko aki lo ser kitá di nos i nos lo no por gosa eternamente di e salbashon ku Dios a ofresé nos.

Talbes e siman akí ta bon pa bo kumpli ku e propósitonan pa yuda otro i ku bo a laga pasa bai; òf tambe lo bo por a saminá bo konsenshi pa duna kuenta na bo mes si realmente bo ta hasiendo esfuerso pa desaroyá e donnan ku Dios a dunabo.

maandag 10 november 2008

Minister Rouvoet: seksmoraal jeugd losgeslagen

Hilversum (ANP) 10 november 2008 - Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) wil een maatschappelijke discussie over de in zijn ogen ‘losgeslagen seksmoraal van de jeugd’. Dat zegt hij vandaag in een interview met het AD.

Liefde
“Een meisje wordt gezien als gebruiksartikel en seks als ruilmiddel. Het begrip liefde speelt bij deze jongeren geen rol meer.” Rouvoet benadrukte geen wettelijke maatregelen te eisen, maar een breed debat te willen. “Dit is meer dan een opvoedprobleem, het is een maatschappelijk probleem.”

Ruilmiddel
De bewindsman deed de uitspraken naar aanleiding van de documentaire Sex Sells, die vorige week op de televisie te zien was. Daarin vertellen jongeren onder meer seks te zien als ruilmiddel.

Scheef beeld
“Als de mentaliteit onder jongeren is dat je even naar een garagebox gaat en een meisje pakt als je zin hebt in seks, dan verdwijnt toch elk normaal zicht op relaties? Veel kinderen hebben een scheef beeld van seks, vriendschappen en relaties. En dat kán geen gezonde invloed hebben op de samenleving”, stelt de minister.

Gedragsproblemen
“Met 85 procent van de kinderen gaat het goed, maar als je kijkt naar de overige 15 procent, heb je het nog over heel veel kinderen met gedragsproblemen.”

Ouders
Volgens Rouvoet staat er ‘een generatie op het spel’. “Dit gaat niet om kleinigheden, het is echt een zeer ernstig probleem aan het worden. En echt niet alleen in de Bijlmer. Veel ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen allemaal bezighoudt.”

Coalitie
Vanuit de coalitie klinkt moet Rouvoet meer doen om het probleem op te lossen. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk stelt vorig jaar al tot een debat te hebben opgeroepen. Ze zou nu willen zien dat voor jeugdzorg, onderwijs en sportverenigingen duidelijker wordt hoe ze met jongeren om kunnen gaan als het gaat om seksuele moraal. Dat zou een gedragscode kunnen zijn. “Er bestaat nu nog een enorme verlegenheid tegenover dit onderwerp.”

Concrete aanpak
PvdA’er Lea Bouwmeester ziet niet veel in een debat, waar alleen mensen aan meedoen bij wie het probleem niet speelt. “Rouvoet is een beetje de minister van debat. Terwijl hij de regie zou moeten nemen en met een concrete aanpak zou moeten komen.” Volgens Bouwmeester zou met een snel onderzoek onder jeugdwerkers het probleem in kaart moeten worden gebracht.

Bron: www.katholieknederland.nl