zondag 28 juni 2009

Solemnidat de san Pedro i san Pablo

Promé Lektura : Echonan 12, 1-11
Salmo : Salmo 34, 1-8
Di dos Lektura : 2Timoteo 4, 6-8. 17-18
Evangelio : Mateo 16, 13-19


Solemnidat de san Pedro i san Pablo ta un di esnan mas antiguo di aña litúrgiko. E ta aparesé den e santoral inkluso promé ku fiesta di Pasku di Nasementu. Den siglo IV ya tabata eksistí e kustumber pa selebrá tres misa esta un den e basílika vatikano, otro den san Pablo extra muros i otro den e katekumbonan di san Sebastián, kaminda nan a skonde e relikianan di e apòstelnan durante algun tempu. Den un prinsipio tabata konsiderá ku 29 di yüni tabata e dia riba kua, na aña 67, Pedro a sufri e martirio riba e seru vatikano i Pablo den e lokalidat denominá “Tre fontane”. En realidat, si e hecho di e martirio ta un dato históriko inkuestionabel ku a tuma lugá na Roma den époka de Nerón, no ta asina sigur, en kambio, e dia i aña di morto di e dos apòstelnan, pero ta parse ku e ta entre aña 67 i aña 64.E solemnidat ta festehá e dos kolumnanan di Iglesia. Di un banda, Pedro ta e hòmber elegí dor di Kristu pa ser “e baranka” di Iglesia: “Abo ta Pedro i riba e baranka aki lo mi traha mi Iglesia” ( Mt 16,16). Pedro, hòmber frágil i apashoná, ta akseptá humildemente su mishon i ta soportá di ta será den prizonnan i maltrato pa nòmber di Hesus.(Hch 5,41). E ta prediká ku balor, yen di Spiritu Santu (Hch 4,8). Pedro ta amigu será di Kristu, e hòmber elegí ku a arepentí di a nenga su maestro, e hòmber duru i generoso ku ta rekonosé Dios ku a bira hende, e Mesias primintí: “Abo ta Kristu, Yu di Dios bibu”( Mt 16,16). Hechonan di apòstelnan ta konta nos den e solemnidat aki liberashon di Pedro di e prizonnan herodiano. “Ku e intervenshon ekstraordinario, Dios a yuda su apòstel p'asina ku e por a prosiguí su mishon. Mishon no fásil, ku tabata impliká un itinerario kompleho i hopi difísil. Mishon ku lo konkluí ku martirio “ora bo bira bieu, lo bo rèk man laga otro hende drecha bo paña i hiba bo kaminda bo no ke” (Hn 21,18) presisamente aki, na Roma, kaminda te awe e graf di Pedro ta meta di peregrinashonnan insesante di tur parti di mundu “Pablo, di su banda, a ser konkistá dor di e grasia divino riba kaminda pa Damasco i di perseguidó di kristiannan el a kombertí den Apòstel di esnan pagano. Despues di a topa ku Hesus riba su kaminda, el a entrega su mes sin reserva na e kousa di Evangelio. Tambe a reserva na Pablo komo meta leu Roma, kapital di e Imperio, kaminda, hunta ku Pedro, lo a prediká na Kristu, úniko Señor i Salbador di mundu. Dor di fe, tambe e lo a drama su sanger presisamente aki, uniendo pa semper su nòmber na esun di Pedro den historia di Roma kristian” (Huan Pablo II, 29 di yüni di 2002). Pablo ta e apòstel fogoso i sin kansa ku ta rekurí mundu konosí den e époka pa anunsiá e bon notisia di salbashon di Kristu Hesus. E sa ku a dun'é un mishon, un responsabilidat, un tarea ku e no por dekliná. “Ai di mi si mi no a prediká e bon notisia” (1 Kor 9,16).E kolegio episkopal i su kabes, Papa. “Kristu, ora El a instituí e diesdosnan, "a forma un sorto di Kolegio òf grupo stabil i eligiendo di entre nan a pone Pedro dilanti di dje". "Asina manera, dor di disposishon di Señor, san Pedro i e otro apòstelnan ta forma un úniko kolegio apostóliko, pa rasonnan análogo nan ta uní d entre sí e Romano Pontífise, susesor di Pedro, i e obispunan, susesonan di e apòstelnan". Señor a hasi di Simon, na kua el a duna e nòmber di Pedro, i solamente di dje, e piedra di su Iglesia. El a entreg’é e yabinan; el a instituyé wardadó di hinter e trupa. "Ta kla ku tambe e Kolegio di apòstelnan, uní na su kabes, a risibí e funshon di mara i lòs duná na Pedro". E ofisio pastoral aki di Pedro i demas apòstelnan ta pertenesé na e semènt di Iglesia. E ta kontinuá dor di e obispunan bou di guia di Papa.El Papa, obispu di Roma i susesor di san Pedro, "ta e prinsipio i fundamentu perpetuo i visibel di unidat, tantu di e obispunan komo di e muchedumbre di fielnan". "E Pontífise Romano, en efekto, tin den Iglesia, den virtut di su funshon di Vikario di Kristu i Wardadó di hinter Iglesia, e poder pleno, supremo i universal, ku semper e por ehersé ku hinter libertat". (Katesismo di Iglesia Katóliko 881-882).

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