zaterdag 12 juli 2008

Ingrid Betancourt in Lourdes

Hilversum (Van onze redactie) 12 juli 2008 - De Franse-Colombiaanse ex-gijzelaar Ingrid Betancourt is gisteren gearriveerd in Lourdes. Vandaag heeft ze daar de heiligdommen bezocht om de Maagd Maria te bedanken voor haar hemelse bijstand tijdens haar gevangenschap bij het Colombiaanse rebellenleger FARC.

Uitgeput
Gisteravond verkoos Betancourt in haar hotelkamer te blijven en niet deel te nemen aan de traditionele lichtprocessie. "Ik geloof dat ik echt uitgepraat ben. Ik ben echt uitgeput", aldus de politica, geciteerd door het persbureau AFP.

Heilige Maagd Maria
Betancourt zei 9 juli tegenover de krant La Croix dat de Moeder Gods haar tot grote steun is geweest. "Soms was de enige persoon met wie ik kon praten, en dat geheel inwendig, de Maagd. Daarom, bravo Maria. Zij heeft me enorm gesteund.” De ex-gijzelaar die op begin deze maand werd bevrijd, draagt een provisorische rozenkrans die zij in de jungle maakte.

Geen opmerkingen: