zaterdag 13 juni 2009

SOLEMNIDAT DI KURPA I SANGER DI KRISTU



Promé Lektura : Eksodo 24, 3-8
Salmo : Salmo 116, 12-13. 15-18
Di dos Lektura : Hebreonan 9, 11-15
Evangelio : Marko 14, 12-16. 22-26


Si algun bia nos komentá ku un hende ku a alehá su mes di e realidat di resurekshon di Kristu, ta mashá probabel ku e ta bisa nos "…i si Ela resusitá… unda E ta?…" Ta mashá kurioso mira kon inkluso esnan alehá ta komprondé loke ta nifiká ser kristian for di e presensia òf no di Eukaristia den nan bida. Pa esnan alehá, ta kristian "praktikante" ta bai misa i ta "no praktikante" ta ora no ta bai misa. E identifikashon aki di kon praktiká fe relashoná ku Eukaristia tin hopi importansia. Pa nan práktika di fe ta bai mediante di partisipashon na misa; mi no ta pone mi FE den práktika pasobra mi no ta partisipá na Eukaristia. Ser kristian segun nan no ta únikamente resa, lesa e Palabra i yuda pober…
Biba FE ta íntimamente ligá ku bai misa i loke tin mará na esaki. Pa kontestá e promé pregunta nos tin e fiesta aki ku ta bin rekordá nos presensia múltiple di Dios den mundu
Ku nos ta bibando.
Señor resusitá ta den Eukaristia, den Palabra, den Iglesia, den komunidat, den esnan pober i inválido, den susesonan, ets. ets. Den realidat, Hesus semper ta presente na tur lugá i sirkunstansia kaminda ta laga porta habrí pa su presensia.
Bida kristian ta na promé lugá deskubrí presensia di Kristu resusitá i despues adorá i eksperimentá tal presensia kada dia, kada instante. E kreyente sa ku morto di Hesus no a terminá su komunion ku sernan humano, sino lo kontrali , ela perfekshoná den forma totalmente nobo i mas intenso ku te awor akí.
Nos ta topa Hesus riba kamindanan di bida, den forsa di su Palabra i na manera mashá spesial den un komementu fraternal. Na final di Kristu su kaminda no tabatin ni un retiro, ni un diskurso, sino un sena huntu ku esnan ku tabata siguiÉ. Den istoria humano E sena aki ta multipliká su mes spiritualmente miónes i miónes di bia atraves di Eukaristia.
Iglesia ta rekordá nos ku Eukaristia ta kreadó di fraternidat y komunidat. Hopi bia por ta ku ta bai Misa di manera rutinario, mas bien komo kustumber ku pa deboshon aktivo. Por ta inkluso ku e lenguahe ku e saserdote ta utilisá ni sikiera ta alkansá òf mishi kubo, ku e no ta konektá ku e realidat tan inmenso di presensia di Hesus. Eukaristia ta un punto di yegada i un punto di salida. Pa hopi persona aserkamentu na Eukaristia por nifiká aktividat outéntiko di su bida spiritual i bolbe riba kaminda lubidá… Pa otro e ta nifiká un enkuentro profundo i íntimo ku Señor ku ta presente den nos bida…
Nos ku ta katóliko no ta kanibal. Kome kurpa i bebe sanger di Kristu ta nifiká akseptá su bida i su mensahe den nos eksistensia propio. Kristu a pone su mes asina serka di nos ku E no ta únikamente rondó di nos den Palabra, den akontesimentu, i den e mil gestonan diario ku E ta hasi uso di dje pa aserka su mes na nos. El a disidí ku E mester ta denter di nos den íntimo union ku e ser ku nos ta p'asina for di einan duna forsa na e tarea interior aki ku tur kreyente tin.
Eukaristia ta tambe un yamada den konteksto Paskual. Pasku tabata nifiká pa e hudiunan eksperensia di libertat i di hustisia, e fiesta aki di Kòrpus ta invitá nos na tur dos . Nos no por kome kurpa i bebe sanger di Hesus si adelantá nos no a ser laga librá di nos sklabitutnan interno: miedu, kobardia, opseshon, debilidat tolerá, ets. Nos mester ta liber di manera ku libertat di Hesus ta hopi serka di nos balornan humano.
Hopi bia hende ta puntra si esnan ku ta bai Misa a deskubrí profundidat di loke nos ta selebrando. Si kada persona ku akudí na Eukaristia eksperensiá esaki maske ta superfisialmente, kiko ta e loke nos ta hasiendo i ku ken nos ta, ta hopi probabel ku nos misanan lo tabatin otro tono i otro konsekuensia práktiko den nos bida. Eukaristia no ta un selebrashon personal, íntimo i alehá di otronan. Ora Hesus establesé e kontakto íntimo kuné , E ta hasié den komunidat.
Awendia den mundu ta papia hopi di komunidat, ta kombidá pa ta uní inkluso di parti di polítika i tur institushon sosial. Reunion rondó di Señor tin un referensia spesial pa otronan. No tin kurpa i sanger di Kristu entregá pa esun ku ta biba será den e ser chikí ku e ta dominá pa egoismo, ni kaminda no tin hustisia pa otro, ni kaminda hende no ta kapas pa pordoná i bolbe subi e kaminda ku ta kondusí na e Maestro.
Sakrifisio di Misa mester laga nos deskubrí Dios ku ta entre nos i e rumannan ku nos tin banda di nos. Nos no por bai pa risibí Señor si nos kurason ta hundí den odio, den renkor òf falta di pordon, ni tampoko ora e kurason a hasi nos bira duru di tal manera ku nos ta inkapas pa konmové dilanti doló i inhustisia ku otronan ta sufri. Hustisia ta nòmber ku tin ku aparesé na entrada di kada un di nos selebrashonnan. Hustisia ta un di e nòmbernan di amor. Un hustisia práktiko i real ku ta komprometé su mes ku esnan mas débil i den nesesidat. Únikamente di e manera aki nos ta pasa di algun selebrashon apstrakto na amor konkreto di Dios entre nos.
Entrega di kurpa i sanger di Kristu ta e outo-donashon di mas grandi hamas realisá. Si mester ta gradesidu na hende ku a duna un o otro órgano físiko pa por sigui biba, anto kon gradesidu mester ta na esun ku pa amor a duna hinter su bida i a laga pa nos su kurpa i sanger , p'asina nos tin bida ku plenitut!!

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